AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.681

Stämplar till ny Servicebok...?!?

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fick 2,8an länsad i höstas efter en olycka då den lämnades obevakad medan jag sökte läkarhjälp... De gulliga tjuvarna tog allt de såg, ink serviceboken som var fullstämplad.

Problemet nu är att få tillbaka alla stämplar då bilen skall säljas, de service som gjorts under mitt ägande var inga problem, men de tidigare vet jag ej var de är gjorda, kollade med BMW i Ängelholm där jag köpte bilen, men de hade inte gjort de tidigare servicerna.

Bilen är importerad från dess hemland, men jag vet ej exakt hur mycket service som var tyskt resp svenskt.

Kan man lista ut var den är servad när BMW åf i Sverige inte kan få fram det??? Eller har någon någon annan bra idé??

M v h

/Caspar

Du menar att BMW inte registrerar detta i sina data system? Kontigt, dem verkade veta när jag hade bilen på service och reparationer när jag ringde till dem och frågade om något med bilen. Verkade som on BMW gruppen har en "patient register" på alla bilar...
Vet du var tyskland bilen kommer ifrån? Kanske är det värt att ringa till lokala BMW gruppen åf/verkstad och fråga på den gamla (tyska) reg nummer. Har du inte den kvar så tror jag faktiskt att du kan få fram det genom bilregistret här i Sverige. Dem skriver up sånt när man får svensk regplåt.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
När jag köpte min bil så bad jag en tjej på BMW i Solna/Huvudkontoret att kolla upp historiken på min bil, hon kunde se alla servicar, reklamationer och allt som var bytt eller justerat på min bil helavägen tillbaka till lev.datumet. Ja min bil är importerad en gång i tiden, gick väl ett år i Tyskland.

(Bara för att vara petig, Tyskland må vara hemlandet för BMW, men Z3:orna härstammar från USA).

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Saxat från BMW:s hemsida:

"3. Hur skaffar jag upplysningar om en bil som jag funderar på att köpa?

Din närmaste återförsäljare kan hjälpa dig med uppgifter på inrapporterade kilometerställningar och utrustningslista. När det gäller kilometerställningar så finns uppgifter dokumenterade enbart om något har utförts på bilen som betalats av BMW.
BMW Sverige har inte uppgifter om föregående ägare, service, om bilen varit stulen, krockad eller liknande.

För att kontrollera att bilen är korrekt servad se serviceboken och kontakta verkstaden som utfört servicen för att kontrollera uppgifterna.

En serviceavgift tas ut av återförsäljaren. Uppgifterna lämnas inte ut via telefon av säkerhetsskäl."

Källa:
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tack för div info.

Jo jag vet att Z3 byggs i staterna, men man kan ju inte gå ut med att man kör jänkare, låter ganska illa.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.