|
|
|
|---|---|
Henningsson |
Det klonkar vid gaspådrag. Det slår upp i karossen när man gasar på med bilen. Mest när man svänger. Och jag har bytt stödlager på den. Och jag ser inga skador på nån busning, och inget känns mjukt annars i bakvagnen. Men jag kan ju ha missat nåt. Men silentblocken verkar i alla fall vara i bra skick. Och likaså knutkors o s v är i gott skick. Men kan det vara gummiupphängningen till själva diffklumpen? Eller har jag sån fruktansvärd otur att det kan vara i själva bakaxeln? Bör även tilläggas att detta blev efter en kväll med lite gasningar. Men jag anser inte att det skulle vara så allvarligt att det skulle gått sönder. Men som sagt, kör man försiktigt och lugnt så är allt helt ljudlöst, likaså vid motorbromsning. Så vad kan detta vara??? MVH Rogga... |
Grusse |
Låter som att det är silentblocken, så du kan testa med att lägga i mellan en gummibit mellan balken och karossen på vardera sida och sedan åka ut och köra och se om ljudet försvunnit. På så vis kan du ju konstatera om det är silent blocken eller något annat. Lycka till! |
|
Värt att prova. Men det lät helt annorlunda på min M535i när silentblocken var dåliga. Men vi börjar få slut på idéer nu. Jag har kört denna M3 och försökt att fatta vad det kan vara. Men det är svårt att förstå vad det är. MVH Morgan. Länk |
|
|
det kan vara fästena i karossen det var det på min på 2 st ställen. Bakaxeln sitter fast på 6 ställen i karrosen kolla dom Stjärnan under huven... |
|
|
Jag tycker det låter precis som bussningarna till bakaxelklumpen. Kostar nog inte så många kronor att byta.. ///Jesper |
|
|
Ok, det ska kontrolleras snarast. Tack och bock. MVH Morgan. Länk |
|
Henningsson |
Då ska jag kolla det direkt när jag kommer hem från jobbet. Känns lite hårt att jobba borta på veckorna. Man blir ju att sakna M3:an en del. MVH Rogga. |
|
det är fästena !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stjärnan under huven... |
|
|
hejsan, det var mig du pratade med på parkeringen vid Coop Forum i fredags ! Kollade du bakaxeln ! |
|
|
Jag säger att det är stödlagret på kardanen som är trasigt. Ta och kolla det! känner igen symtomen. |
|
|
På min var det stötdämparfästena uppe i hjulhuset men det låter ju mest i gupp och inte när man gasar. Om dom inte är väldigt dåliga, då kandet säkert höras när man gasar. Jag tror iofs inte att det är detta på din bil men kanske värt att kolla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.