|
|
|
|---|---|
|
Har monterat en 325 85-86 motor i min 320, dvs med det gamla motronic sprutet (två rader stift i styrboxen). Nu verkar det dock som det saknas två givare för mig som tydligen skall sitta i skalet på det den gamla 325 växellådan dvs innan 87. På senare skall det sitta utag för givarna men det sitter inga givare däri. Stämmer det? Givarna är till styrsystemet och jag tror dom kallas pulsgivare och hastighetsgivare. | |
|
Du har alldeles rätt. ska sitta 2 st där samt att svänghjulet ska ha ett litet stift i sidan bredvid startkransen. Du kan få byta låda med mig om du gör bytet själv........ Sitter en sån låda på min bil men jag använder inte de givarna längre. Tror inte att hålen som givarna ska sitta i är uppborrade på de senare lådorna ens utan finns bara i gjutningen. /Per |
|
|
Du vet ju lite vad jag planerar, kanske ska på programerbart sprut istället för att krångla? Har inte köpt något smt ännu. Fast troligen kommer 320 växellådan gå sönder då eftersom att den skall vara klenare än 325:ans så det kanske är lika bra att byta redan nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.