|
|
|
|---|---|
Raj |
Håller på och beta av fel på min nya bil, och det går faktiskt ganska bra! Dock har jag bland annat två fel kvar jag behöver hjälp med: 1. Ibland vill bilen inte starta, får tugga på starten och behöver flera startförsök. Känns instinktivt som dåligt soppatryck, vad tror ni? Skall se om det blir bättre efter ett bränslefilterbyte. 2. Bilen stendör ibland vid körning. ABS-lampen börjar lysa direkt efteråt. Faktum är att jag har problem med ABS:en, den går in vid låga hastigheter, troligtvis en givare som är dålig/igenskitad. Kan ASC ha något med detta att göra? Den borde ju inte bara döda motorn iaf... Tacksam för tips! 21-årig volvofantast som provar Bmw för första gången. |
|
Hackar sig motorn innan den dör? Är det mest på kallkörning som det händer (alltså dör motorn aldrig när den är varm). Om JA: Tror du inte att du har fått vatten i bensintanken (oftast pga kondens från vinterhalvåret)? PROVA: att hälla 200-400 ml K-sprit i tanken. Du får köra några mil innan du märker effekt. ACHTUNG: så länge du har detta problem: Varmkör motorn i mindre trafik. Du kan bli påkörd bakifrån i korsningar eller rondeller när motorn plötsligt stannar. Annars är du på rätt spår med bränslefiltret. Sword |
|
Raj |
Den hackar inte, utan dör rakt av. Hittills har det nog varit övervägande när den varit varm. Fukt i tanken känns det inte som, tror som sagt inte på soppan alls i detta fallet, men det är ju inte omöjligt. Tycker som du säger att den borde hacka mer innan den dör då... 21-årig volvofantast som provar Bmw för första gången. |
|
Gör du något speciellt när den dör? Svänger, bromsar eller så? Att den tvärdör låter som om ditt soppapumpsrelä inte gillar dig, men en enkel sak är väl att åka förbi vid BMW och be dem kolla din dator. Det kanske har komit några felkoder.. |
|
Raj |
Nope, gör inget särskilt. Skall mycket till innan jag åker till bmw... aldrig behövt lämna in något tidigare ;) 21-årig volvofantast som provar Bmw för första gången. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.