|
|
|
|---|---|
|
kör jag i ca 110km/h på 5:ans växel och trycker sedan ganska hårt på gasen för att göra tex en omkörning så upplever jag det som om bilen skulle ha ett glapp någonstans, det blir som ett litet ryck precis när man accelererar, vad kan detta bero på ? Bilen har gått knappt 7000mil. | |
|
Hej! Det kan vara någon drivknut eller hardyskivan som börjar glappa lite. Mvh Janne 523 -97 BMWcs:4534 |
|
|
Välkommen till klubben....jag har samma fel på min 528 -98. Jag började känna detta vid ca 8000 mil och nu vid 15000 mil är det ganska påtagligt. Mitt fel uppenbarar sig efter en längre motorbroms och därefter gaspådrag och är tydligare vid kallmotor. Jag har låtit bmw plocka ner hela drivlinan för att undersöka det hela. Felet ligger i svänghjulet som är ett s.k. dubbelmasse svänghjul och mekaniken mellan svänghjulshalvorna kärvar...på nått sätt. Tyvärr fanns inget svänghjul i sverige när bmw hade ner min drivlina så det är oåtgärdat ännu. Svänghjul kostar ca 6100:- + arbete ca 2500:-. Hälsningar Thomas E |
|
|
Hej Thomas har samma fel på min 523 undrar om det blev bra efter svänghjulsbytet? |
|
|
hej, vet någon vad BMW Sverige säger om detta fel. Borde ju kunna omfattas av goodwill på så pass nya bilar. Är det någon som har haft detta problem och fått det åtgärdat? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.