|
|
|
|---|---|
| På brorsans 328 är den upp till 260..och bilen jag köper står den bara till 240. Det är ju samma 2.8 liters men skiljer 2 år på dem. Hur kommer det sig? | |
| Ingen? | |
|
utbytt mätarhus?? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
| mm kanske det men varför det? 328 toppar ju inte ens 240 tror jag | |
| kanske pajade om de har ställt om mätaren?? | |
| men vilken av dem är originalmätaren då..måste ju vara 240 va? | |
|
knappast.... Min bil har mätare som går upp till 260. Jag tror att mätaren ska visa 255 km/h när man når toppfarten som i verklig hastighet är 230 - 235 km/h. 328 går rätt mkt bättre än en 525 så det låter konstigt att du ska ha en mätare som ska gå till 240. På en E34 är det bara 518 & 520 som har mätare som går upp till 240. Alla andra går till 260 eller mer... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
328an |
328:an skall ha mätaren som går till 240. Mätaren med 260 tillhör 325:an. Så ni som äger en 328 med 260 på mätaren så skall ni veta att ni har utbytt mätarhus (=oärliga mil). |
| alla 330 jag har sett har haft 240..328 går ju knappast mer än 330:n?... | |
|
Hur kan 330 ha en mätare som går till 240 när bilen toppar 250? "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
| Den högsta siffra som finns på min 330i är 240, men det finns ett skalstreck till, för 250, men det står ingen siffra där (det är ju bara var 20 km/h som är angiven med siffra). Mätarnålen fortsätter i och för sig förbi 250-strecket när man toppar bilen. | |
| det står det ju på min 320 oxå! men inte kommer jag mer än ca 226 hehe | |
|
Tråkigt att de har gjot det så tycker jag... de hade nog sålt bättre om de hade graderat mätaren till 280 km/h. Jag hade iaf trivts mkt bättre bakom ratten då.... :-) "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
D-diddy |
nej jag tror det är så att dom bytte -96 eller om det var 97 till mätare som visar 240. min 99 cab. e36 visar bara 240 den med. men vad gör det? tittar ändå inte så mycket på den klockan i dom farterna. ;) David |
|
min går till 260 det är en 325:a dock har jag inte varit uppe mer än 235 mätarfart ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
D-diddy: Du förstår inte.... det är inte nödvändigt att ha en mätare som går till 280 (om man har motor till det så att säga) . Men å andra sidan så är det inte nödvändigt med 200+ hk, läderklädsel, ac, alufälgar, c-lås mm heller... ändå vill man ha det.... Det ska liksom bara vara där.... Tänk om man graderade om mätartavlan på M5 till 240... hur kul skulle det vara på en skala? Det handlar om känsla också.... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
D-diddy |
ok. jag förstår....... ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.