AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
580

Ta bort spolarmunstycken?

Hur gör man?? Har den eluppvärmda varianten och nu skall jag lacka om huven och vill få bort dem. Har tagit bort isoleringen under huven, och fått bort spolarvätskeslangarna. Men hur sitter egentligen munstyckena fast?

Om det är nån som tagit bort detta förut, hur gjorde ni med elsladden till det vänsta munstycket. Det verkar ju dumt att dra ut denna ur "kanalen" som går på undersidan av huven då det nog är omöjligt/mycket svårt att få tillbaks den. Funderar på att klippa kablarna och sätta kabelskor istället.
Jag har iofs spolare utan uppvärminig, men mina tar man bort genom att trycka in en plastflärp på ena kortsidan och sedan dra ut den.
Har också en plastflärp men det är ta mig satan omöjligt att få ut den trots att jag tar i för kung och fosterland. Den ena gick till slut, men inte utan att man skadade lacken lite grann pga att plåten böjdes en del. Nu var jag inte så försiktig i och med att jag skall lacka om.

Lämnar nog den andra till lackerarna...de är säkert mer vana att ta bort sådant än jag...
Jo lackaren vet nog hur det ska göras..

Men om du vill försöka själv en gång till, så ta en polygrip och kläm in flärpen med så att den blir ordentligt intryckt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.