|
|
|
|---|---|
|
Kollar man på bilannonser och hittar bilen man absolut bara måste ha. Vad händer då? -Jo man har inga pengar just då. Sen ifall man har pengar, så hittar man knappt någonting intressant. Konstigt , men så är det. ------- Länk | |
chrille70 |
Som Emil i Lönneberga sa: "När man inge pengar har så kan man inte dricke sockerdricka, men när man har pengar så får man inte dricke sockerdricka -när i hundan ska man dricke sockerdricka!?" :) Mvh Chrille |
Shady |
jo har upptäckt samma fenomen själv...men det gäller väl att spara ihop pengarna sen leta som f-n det gjorde jag och tillslut hittade jag en.. men när du väl har kommit så långt så kommer du naturligtvis hitta en finare bil än den du just några dar efter du köpt dín..har jag också varit med om |
jocker18@home.se |
jag är i läge 1! inga pengar, men den perfekta bilen framför ögonen...inte nog med det så vill inte banken ge mej pengar *buuhuu* jaja, det kommer väl fler tillfällen Man kan ha roligt även med 525ór... |
| Klockrent inlägg chrille :) | |
|
Kan säga att jag har nog gjort det dåligaste/perfekta köpet någonsin. Köpte mig en 318 -95 för 2½år sedan för att ha en bensin snål bil och pålitlig bil för helg åkning å fram å tillbaka till kyrkan :) . Men så var den svart och drog lite bensin, 0,73 balandad körning. Men så kommer den dagen man skall tvätta! man ser varenda repa och så får man en företags bil på halsen. (Volvo V40 T4) Tror nog att Gustav Den 2 vände sig i graven så dåligt min ögonsten gick. :\ Men så tittar man vad bensin kostnaden blev per mil så kan jag säga att min lilla ögonsten e guld värd å service skall vi inte prata om. T4:ans 1500mil service gick på +8k, å senaste inspection 1 med min ögonsten gick på +3k med lite reserv delar. Det roligaste e att jag vill bli av med bilen å det e inte det lättaste man kan tänka sig, då jag överväger 6k i försäkring å turbo. Vill bara ha Turbo, tittar på en Porsche med +300hp under huven å turbo, kan säga att det e roligt med TURBO!! Men min ögonsten e inte lättsåld :\ med svart lack å 118hk men ack så bra den har fungerat de 2½år jag har ägt den. Inte ett enda problem som har varit dyrt att laga. |
|
|
Oh vad jag känner igen mig. Samma fenomen för mig. började fundera på om Gud eller ngtn är imot just mig?! Bytar bil rätt ofta och det är alltid så. De som gör mest ont är när man redan köpt bilen och det kommer ett ännu bättre köp dagen efter !! GRRR Regel 1. Leta inte bilar när du har en bil, vänta tills den är såld. 2. Titta inte på bilannonser i en månade efter att du inhandlat nya pärlan. Bryter mot dessa enkla regler hela tiden och blir ständigt irriterad. >Zeth får jag fråga vilken den perfekta bilen är? Lovar att inte köpa den !! MVH Phil |
|
|
Låter som några har svårt att deffinera den perfekta bilen. Om man hittat "DEN PERFEKTA BILEN" så kan det väl inte finnas en bättre en månad senare!? Eller jo kanske, den första kunde ju varit den för stunden perfekta bilen osv.... Personligen reste jag land och rike runt och provkörde ett 10tal bilar innan jag fan min "PERFEKTA BIL" och tro det eller ej, än har jag inte funnit en bättre bil. OK nu har man vant sig med denna bil och man kanske vänt blickarna mot någon annan modell, kanske lite nyare. Och inte kan man låta bli att kolla bilannonserna i de tidningar man köper. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.