|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Men en 9" på BMW... Då ska den gå bra jävla fort om jag ska ha överseende med det. ;-) Det var inte jag... |
|
|
Johan: Ja, va fan, ta ett till mig då. För över pengar till nåt konto om du mailar mig ditt kontonummer. En 9" axel som har standard drivaxlar skulle aldrig hålla för mina 60 fötter. Min axel är fullrace med Strange spole och 31 splines drivaxlar och Richmond utväxling. Visst skulle det säkert hålla med en fullrace 8,5" också, men jag har inte tänkt böja åka saktare, så det fanns inget att tveka på när jag hittade min axel på annons. Räknar med en mitten till hög åtta med nuvarande effekt bara jag fått dit en racepreppad automatlåda. Skulle hemskt gärna ha tex en Sellholmslåda, men såna pengar finns inte tyvär. |
|
|
Bäckis: Jag beställer till oss om jag inte får tag i de andra som skulle ha, men jag ringer som sagt. Låda ska du prata med Nicke om, han ska tydligen fixa någon fin tre petad automat med manuellt växelhus, vi har en kille här i Degerfors som bygger sådana lådor, Stig Åhlgren... tydligen otroligt grym. |
|
|
Bäckis jag har har full respekt för dig och dina striptider. Men du får oxå visa respekt för mina åsikter vad gäller stela bakaxlar och åka fort(åka fort gäller oxå kurvor). Jag fattar väl att du och jag inte har samma användnings område för våra bilar, men visst kan en stel axel tex på en Alfa (dedion) göra att bilen får ett mycket gediget uppträdande på vägen. E21=Livets mening. |
|
| Om du tror att stel bakaxel beyder dålig väghålning så har du ju helt enkelt fel, det är ingen åsiktsfråga. | |
|
Stelbakaxel betyder inte dålig väghållning, men det är ju inte direkt nån förbättring för våghållningen. Det är ju ingen slump att alla sportbilar har någon form av individuell hjulupphängning sen lång tid tillbaka. På slät underlag så går det som jag sa innan få riktigt skapliga vägegenskaper med en stel axel. Jag äger och tävlar själv med en bil med stelaxel så jag gissar inte. Så nog är det en definition/åsikt fråga oxå... Men åter igen den handlar ju om vad man ska ha sin bil till, och jag har inte sagt att det ena är bättre än det andra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.