AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
393

Diodbyte på angeleyes?

Ak
77
Akermo
325i Coupé -94
Hej!
Har ställt frågan på stylingforumet redan men inte fått något bra svar. Jag har köpt angeleyes på realcar.se de för 1288kr med gula dioder (bara ringarna). Jag har monterat allting, för att komma på att de lyser alldeles för dåligt och alldeles för gult!

Nu till frågan: Jag vill byta ut dioderna mot några som lyser starkare och är vita! Men jag vet inte vad jag skall köpa (vilken storlek eller styrka), eller vart jag skall köpa dem?
Jag har inte tid eller lust att montera ner allting bara för att mäta, så är det någon här som har gjort samma operation och vet vad som krävs?

Snälla hjälp mej!!!

Tack på förhand
Akemo
Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
Jag har blåa dioder från elfa på 3800mcd .. bilder hittar du här Länk

jag har även vita på 7000mcd men dom ska jag inte använda föränn farbror blå blivit sura :)
Ak
77
Akermo
325i Coupé -94
Jo det var ju snyggt med blåa faktiskt, och den styrkan på dioderna verkade ju räcka till bra.
Men jag vet fortfarande inte vilken storlek man skall använda, 3, 5 eller 8mm?
Te
118
Tejp
318i -94
Al, har du byggt ringarna själv eller köpt dem?
D-diddy
Al* jag måste bara fråga, vad föreställer bilden som heter 0648? i ditt galleri
vart bara nyfiken ;)
David

Det är säkert 5mm dioder, den den vanligaste diametern och med mest varianter, färger och ljusstyrkor.

FP
Visa användare
187
bergas
320i -94
Al, ge oss info nu!! ;).
Har du gjort ringarna själv?.
Om inte vart har du köpt dom?.
Och vart hittar man dom där blåa elfa dioderna?

+++++ beggz +++++
bm
15
bmw320it
320i Touring -95
Elfa dioderna får man förstås från ELFA...

www.elfa.se
Ak
77
Akermo
325i Coupé -94
Tack Folke!
Får nog skruva upp lyktorna och kolla upp det ändå, tror ni att jag måste byta ut motstånden också? Eller är det inte någon större skillnad, är dioderna väldigt känsliga för lite högre/lägre strömstyrka?
Du kan säkert ha samma motstånd, dioderna måste vändas rätt (polaritet).

FP
Ak
77
Akermo
325i Coupé -94
Okej, tack för hjälpen!
Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
Jag har köpt ringarna från sanituning.de (79 euro) , borrat och sågat i dom litegrann och satt in dioder från elfa..
Dessa dioder: Länk

dock så har jag bytt till vita nu efter att ha blivit stoppad 3 gånger på väg hem från vallåkraträffen.
Jävla elaka snutar :|

Sen så bilden föreställer ett lysande slutsteg men det var bäcksvart ute så det syntes så dåligt :P
oxbow
jag har 8 st 10 000 mCD starka vita lysdioder.
Intresserad?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.