AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
411

BMW Alpina B10 4.6

Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej

Jag skulle vilja veta lite mer om denna bilmodell. Jag är spekulant på en sådan bil med årsmodell 1998. skulle vilja veta fel och brister osv.. Typ allt om denna modell.
Underbara bilar!

Fel och brister är i regel samma som M5/540... dvs. hårt körda osv. finns folk som kan mer än mig om det så jag skall inte snacka för mycket.

men för övrig info:

Länk

[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Finns en till salu på Schultzberg bil i JKPG, har själv kört den och måste säga att det är den helt klart skönaste 5-serie bil som finns. Kola på Länk
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
>>Gorgonit
Fel och brister???
Har Nu haft två styck av dessa underbara bilar. Den första sålde jag för att jag ville tillbaka till manuella lådan men ack vad jag bedrog mig. Därför föll valet på ännu en.
Den första jag sålde hade gått ca.13000mil när den såldes och var i oklanderligt skick.
Den jag har nu köpte jag i början på maj (hade då gått 6100 mil) och har rullat drygt 1600 mil sedan dess, det enda problem jag haft med bilen är att ett motstånd till fläktstyrningen vilket jag fick utbytt via BMW Goodwill.

Skillnaden på 250kW kontra 255kW är mycket marginell för att inte säga obetydlig i mina driftfall (landsvägskörning). Bensinförbrukningen ligger väl på ca 1,1-1,2 vid landsvägskörning och försäkringen är ganska orimlig (som vanligt, tyvärr!).

Mer undringar - maila mig gärna
Ha de gott
// Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.