AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
929

Highline paketet i E38...

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Som sagt så kunde man beställa highline paketet till alla IL-modeller,
men jag har sett på flera bilder att det också (tror) finns bildskärmar bak på nackstöden, ovanför borden

Titta själv:Länk

Är det bildskärmar eller något annat???

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Highline paketen fanns till E32 vet jag fanns de även till E38? Det där är makeupspeglar för tyskar med stora trynen:) Det fanns skärmar i nackstöden som tillval, först med VHSspelare senare DVD spelare som satt i bagagelunckan. Kostnaden för detta var närmare 100k sek. Detta var ett Individualtillbehör som monterades från BMW M GmbH i Garsching, där individualbilarna byggs.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilen har även de senparata tillbehören bord(kräver komfortstol) samt baksätespaket, som innebär bla ifrån baksätets mittpanel följande kontroller: separat radiokontroll, 2:a telefonlur till GSMtelefonen samt elmanövrering av höger framstol med 3 minnen så man kan få riktigt trevligt benutrymme.
Scheckheft
Hej, det fanns fyra olika highlinepaket att välja mellan (mörkblå, anthrasit, carbon, "scarabäus"). Namnen anger färgen på lackeringen. Det gemensamma var vita blinkerglas fram och bak samt kromade grillen. Till varje färg kommer en individual inredning. T ex carbon - kastanjebrun inredning.
Trevliga bilar men sällsynta.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
Hej Scheckheft!

har du några bilder på en carbon e38a el andra individual?

Mvh/Soki

Länk

Scheckheft,

De Individualpaketen gick att få även utan Highlinespecifikation, till de icke-förlängda modellerna.

MVH,
E38B12
Övrig info:

Fanns fyra Highline Individual Paket:

1. Highline Nachtblau
Individualfärg Nachtblau
Champagnefärgat skinn med blå piping
övrig interiör blå
"vanligt" trä (körsbär?)
pärlbeige innertak
blå ratt mm.

2. Highline Carbon
Individualfärg Carbonschwarz
Kastanjefärgat skinn med svart piping
kastanjträ "Muschelahorn"
övrig interiör svart
Anthrazitfärgat innertak
svart ratt med inslag av kastanjskinn mm.

3. Highline Anthrazit
Färg Anthrazit
Svart skinn med "chateau" piping
björkträ
övrig interiör svart
Anthrazitfärgat innertak
svart ratt med inslag av "chateau" mm.

4. Highline Scarabäus
Individualfärg Scarabäus (grön)
Pärlbeige skinn med mörkkastanj piping
"vanligt" trä (körsbär?)
övrig interiör svart
Anthrazitfärgat innertak
svart ratt med inslag av pärlbeige mm.

-------------
Dessa highlinepaket inkluderade även innovationspaket, highlineexteriör och lättmetallfälgar Stjärneker 70.

Paketen kostade alla runt 100 000 skr. Scarabäus och anthrazit var billigast, Nachtblau lite dyrare och Carbon dyrast med ett pris runt 120 000 skr.

MVH,
E38B12

Scheckheft
Hej
E38B12: rätt ang. individualpaketen. Higlinepaketen fanns för både L versionen och den "vanliga versionen". Individualpaketen ingick i Highlinepaketet.
Soki: kolla www.braunroth.de

Mvh
Scheckheft
______
Länk
Scheckheft
Hej igen
E38B12: utförlig beskrivning av paketen :D. På 7er.com finns mycket info att hämta.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
Scheckheft,

Glömde skriva källa... men inte fick jag briljera ;-D

Var inne i höstas på att importera en 1999 740iA E38 Highline Nachtblau, om det bara vore berättigat med en sådan bil för sådana pengar för att endast pendla några mil till jobbet var dag. Sedan var jag och kollade på en 2000 750iA Individual här i Sverige, mörkgrå med pärlbeige skinn och specialinsignia i träpanelerna, riktigt läcker. Men jag var än en gång förnuftig och insåg att jag inte är den som BEHÖVER en sådan bil, men fy f*n vad jag VILL HA en dock.

E38 är världens genom tiderna snyggaste sedan, helt klart!

MVH,
E38B12
En carbonsvart E38..

Länk

Mvh/Soki

Länk

Die von Ihnen gesuchte Seite konnte leider nicht gefunden werden! :((

// Lazze
Länk

Scheckheft
Hej
Här två exempel på Highline:
En E 38, Nachtblau
Länk

en E 32:
Länk

Mvh
Scheckheft
______
Länk
mmm...E38:an ser riktigt fin ut..Vill haaaa

Är Nachtblau det samma som Orientblå?...ser svart ut på bild iaf.

// Lazze
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Den nattblåa är ju riktigt snygg, men inte är det väl en Highline, Herr Scheckheft
På E32an står det "L7" är inte det betäckningen för extra extra lång när det gäller E38an?

Mvh/Soki

Länk

li
1.959
liste
535i -89
E32 L7 fanns nog inte - dekaltrim? E38 L7 innebär däremot extra lång, d v s regelrätt limo.
Scheckheft
Hej, Herr liste, detta är en 740 med highline paketet. Läs gärna mer om Highline för E 38:a modellen.
Länk
Lazze: har aldrig sett en Nachtblau "live" men antar att färgen är mörkare än orientblå.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.