|
|
|
|---|---|
|
Som sagt så kunde man beställa highline paketet till alla IL-modeller, men jag har sett på flera bilder att det också (tror) finns bildskärmar bak på nackstöden, ovanför borden Titta själv:Länk Är det bildskärmar eller något annat??? _____________________ ds87 = E32 Galen!!! (OO=00=OO) _____________________ | |
| Highline paketen fanns till E32 vet jag fanns de även till E38? Det där är makeupspeglar för tyskar med stora trynen:) Det fanns skärmar i nackstöden som tillval, först med VHSspelare senare DVD spelare som satt i bagagelunckan. Kostnaden för detta var närmare 100k sek. Detta var ett Individualtillbehör som monterades från BMW M GmbH i Garsching, där individualbilarna byggs. | |
| Bilen har även de senparata tillbehören bord(kräver komfortstol) samt baksätespaket, som innebär bla ifrån baksätets mittpanel följande kontroller: separat radiokontroll, 2:a telefonlur till GSMtelefonen samt elmanövrering av höger framstol med 3 minnen så man kan få riktigt trevligt benutrymme. | |
Scheckheft |
Hej, det fanns fyra olika highlinepaket att välja mellan (mörkblå, anthrasit, carbon, "scarabäus"). Namnen anger färgen på lackeringen. Det gemensamma var vita blinkerglas fram och bak samt kromade grillen. Till varje färg kommer en individual inredning. T ex carbon - kastanjebrun inredning. Trevliga bilar men sällsynta. Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
Hej Scheckheft! har du några bilder på en carbon e38a el andra individual? Mvh/Soki Länk |
|
|
Scheckheft, De Individualpaketen gick att få även utan Highlinespecifikation, till de icke-förlängda modellerna. MVH, E38B12 |
|
|
Övrig info: Fanns fyra Highline Individual Paket: 1. Highline Nachtblau Individualfärg Nachtblau Champagnefärgat skinn med blå piping övrig interiör blå "vanligt" trä (körsbär?) pärlbeige innertak blå ratt mm. 2. Highline Carbon Individualfärg Carbonschwarz Kastanjefärgat skinn med svart piping kastanjträ "Muschelahorn" övrig interiör svart Anthrazitfärgat innertak svart ratt med inslag av kastanjskinn mm. 3. Highline Anthrazit Färg Anthrazit Svart skinn med "chateau" piping björkträ övrig interiör svart Anthrazitfärgat innertak svart ratt med inslag av "chateau" mm. 4. Highline Scarabäus Individualfärg Scarabäus (grön) Pärlbeige skinn med mörkkastanj piping "vanligt" trä (körsbär?) övrig interiör svart Anthrazitfärgat innertak svart ratt med inslag av pärlbeige mm. ------------- Dessa highlinepaket inkluderade även innovationspaket, highlineexteriör och lättmetallfälgar Stjärneker 70. Paketen kostade alla runt 100 000 skr. Scarabäus och anthrazit var billigast, Nachtblau lite dyrare och Carbon dyrast med ett pris runt 120 000 skr. MVH, E38B12 |
|
Scheckheft |
Hej E38B12: rätt ang. individualpaketen. Higlinepaketen fanns för både L versionen och den "vanliga versionen". Individualpaketen ingick i Highlinepaketet. Soki: kolla www.braunroth.de Mvh Scheckheft ______ Länk |
Scheckheft |
Hej igen E38B12: utförlig beskrivning av paketen :D. På 7er.com finns mycket info att hämta. Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
Scheckheft, Glömde skriva källa... men inte fick jag briljera ;-D Var inne i höstas på att importera en 1999 740iA E38 Highline Nachtblau, om det bara vore berättigat med en sådan bil för sådana pengar för att endast pendla några mil till jobbet var dag. Sedan var jag och kollade på en 2000 750iA Individual här i Sverige, mörkgrå med pärlbeige skinn och specialinsignia i träpanelerna, riktigt läcker. Men jag var än en gång förnuftig och insåg att jag inte är den som BEHÖVER en sådan bil, men fy f*n vad jag VILL HA en dock. E38 är världens genom tiderna snyggaste sedan, helt klart! MVH, E38B12 |
|
|
En carbonsvart E38.. Länk Mvh/Soki Länk |
|
|
Die von Ihnen gesuchte Seite konnte leider nicht gefunden werden! :(( // Lazze Länk |
|
Scheckheft |
Hej Här två exempel på Highline: En E 38, Nachtblau Länk en E 32: Länk Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
mmm...E38:an ser riktigt fin ut..Vill haaaa Är Nachtblau det samma som Orientblå?...ser svart ut på bild iaf. // Lazze Länk |
|
| Den nattblåa är ju riktigt snygg, men inte är det väl en Highline, Herr Scheckheft | |
|
På E32an står det "L7" är inte det betäckningen för extra extra lång när det gäller E38an? Mvh/Soki Länk |
|
| E32 L7 fanns nog inte - dekaltrim? E38 L7 innebär däremot extra lång, d v s regelrätt limo. | |
Scheckheft |
Hej, Herr liste, detta är en 740 med highline paketet. Läs gärna mer om Highline för E 38:a modellen. Länk Lazze: har aldrig sett en Nachtblau "live" men antar att färgen är mörkare än orientblå. Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.