|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
johnjohn vadå öhh står inte en vit 316 från -92 i 100000 tusen Ha Ha mvh |
|
|
Hej, visst är det bra att man kan klippa ut en URL och skicka den till någon. Det man gör är helt enkelt att man skickar in parametrar till en databasfråga. Hur man kan tillåta att skicka in en sådan parameter på detta sätt övergår mitt förstånd. BytBil.com är inte någon ny site precis....konstigt. Simon |
|
| Varför är det så konstigt simon_en? Hur ska dom låta bli att inte göra så? Det är ju bara ett kommando för vad som ska hämtas i databasen hur ska dom annars hämta informationen? | |
| Jo, om man fick 100 000 kr för en vit 316 så skulle vissa av oss skratta hela vägen till banken, eller hur johnjohn :) | |
|
Acey, varför det är så konstigt? Jo, eftersom websidan genereras dynamiskt utifrån innehållet i en databas är det inget konstigt rent tekniskt att skicka in resultatet av en databasfråga för att direkt få en önskad websida. Det som jag tycker är konstigt är att bytbil.com är uppbyggt på så sätt att det tillåts att ändra priset genom att endast skicka med ett värde på en parameter i URL:en. Självklart skulle priset endast kunna ändras utav firman som annonserar ut bilen. Jag jobbar själv med utveckling av webapplikationer, både med själva skriptspråket som i mitt fall mest bestått av ASP och med databasen som i mitt fall bestått av SQLserver, Oracle och Access. Vad säger ni andra som kodar web, tänker på webmastern himself, Tommie Goldhammer, visst är det inte bra att priset kan ändras ifrån en URL...eller? Simon |
|
|
Jomen, jobabr också med kod och databaser större delen av dagarna... kan inte annat att hålla med, det är helt dingding... men om man synar bytbil.com lite närmare i sömmarna så är det inte det enda som är dingding där. Deras tekniska plattform verkar helt föråldrad... dom har tydligen ett gäng quad zeon och kör grejjerna på, hur i hela fridens namn kan det då gå så ooooooootroligt långsamt ibland? Kör dom databasen som en flat file? Eller bygger dom jskript arrayer och listar? Argh... tacka vet jag bmwbörsen, där är det frejdigt och snärtigt minsann! Särskilt med den nya trevliga servern.. tack för en kanonsajt Tommie och ni andra! Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
|
simon_en: Okej, du hade en "tanke" bakom, jag menade att det var ett vanligt sätt att hämta data ur en databas. Vad jag vet så matar handlaren själv in all information på bytbil. Förövrigt så sitter jag i andra sidan av produktionskedjan :) |
|
|
Går det att få ut en hundring så är min också till salu, bara så ni vet :p //John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.