|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har nu fått sålt min 518iS -88 och letar efter något kraftigare till priser under 20000 kr. är 728i en bra bil? Ja, rent maskinellt sett? Vad är de vanligaste felen? Står mellan valet: 528i eller 728i. Vilken rekomenderas? //Tomas M E28-frälst | |
|
Personligen skulle jag nog satsa på en E28. Gillar inte E23'an. Maskinellt är dom väl i stort sett likadan som E28'an. Men mindre bil och mer motor...... Framförallt snyggare.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
| Du var ju E-28 frälst så då är ju valet klart. | |
|
jo visst är jag E28-frälst, men E23 är enligt min mening snyggare. Även mer luxös. //Tomas M E28-frälst |
|
| En fin 528 med skinn, AC, farthållare mm mm finns ju att få tag i till en rimlig peng idag. En 728 blir ganska så slö med 2,8 och automat. Men visst, en fin fullskiten 745 med tuoma väss är ju inte helt fel, men då pratar vi inte 20 000:-. Men tycker du att E-23'an är snyggare än E-28 ska du ju köpa en sån. Mekaniskt är dom ju rätt så lika men E-23'an rostar mer och sliter mer framvagnsdetaljer och bromsar pga den högre vikten. | |
|
självklart ska du ta e23, mycket snyggare och mycket större men ta en lite vassare motor har själv en e23-745 Dice-745 |
|
|
Det blev en 528... =) //Tomas M 528i -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.