|
|
|
|---|---|
|
Enlight serviceboken, har inspektion 2 gjorts, tacksam för råd om cad jag ska titta på. Pris 125000. | |
|
Klonkande ljud, att allt som har med el att göra fungerar, glapp i ratten. sliten ratt och/eller växelspaksknopp. En som gått 17000 borde börja bli lätt blank men absolut inte glänsande och inredningen ska fortfarande se nästan oanvänd ut. Omlack=väsentligt ökad sannolikhet för rost inom kort. Enligt tidningen Bimmer så är det dags för renovering på så gott som alla BMW automatlådor runt 15-20000 mila strecket. Någon plastkula i den som inte håller längre tydligen. Utan att veta vad det är för årsmodel, utrustning eller skick på den så vill jag bara nämna att du kan köpa 523 på bmw handlare i tyskland som gått runt 10000 och har garanti för under EUR 11000:- Priserna på Mobile startar på EUR 7000 och det finns hur många många som helst under EUR 10000. |
|
|
hej min första reaktion är -pruta, du frågar iofs inte om det men jag skall ändå utveckla det lite: -Du nämner inte årsmodell, men med 17k mil för 125k, då bör den vara attans fin och ganska ny tycker jag, välutrustad och väl dokumenterad, kolla speciellt varför den vart omlackerad, kan den ha varit krockad? Börja med att läsa igenom importguiden här till vänster noga, där står en del nyttigt som du bör tänka på även om bilen redan är i sverige. Ring helst de som gjort tidigare service där bilen kommer ifrån, de bör ha miltalet vid respektive service noterat. Att nämna speciella saker du bör kolla är lite knivigt, det finns några svaga ställen på karossen, men dem borde det inte vara några problem med bara omlackeringen är seriöst gjord. Sådana ställen är runt skarvarna i bakluckan och falsarna kring tanklocket. Maskinellt: sök bland gamla inlägg här på sidan så hittar du snart en del svaga punkter, tex vattenpumpen som nog bör vara bytt vid 17k mil. Lycka till |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En 523-96 16.000mil ligger på 125tkr hos en BMWhandlare i Örebro. Länk Så en importerad -97 ska nog inte hamna över 100tkr.. Lådorna har inga bekymmer med nån plastkula vad jag vet, det är 740/540lådorna se länk. Länk. Kolla karosseriskarvar så de är samma avstånd över allt.(pga omlack) Rost underkant dörrar,under tankluckan, baklucka, bromsskivorna kan vara på upphällning vid detta miltal. men försök ta reda på vad som är repat och utbytt, finns det ingen historik om detta, så krävs det lite kunnade som bilköpare. Stötdämpare kan var dags för byte vid dessa miltal som exempel. ///MVH Hasso Länk |
|
FÖRLÅT, jag missade att skriva skriva årsmodell. Den är en '98. Invändigt: Läder, och inte mycket utrustning, CD, multiratt. |
|
|
Varför ska en -97 import vara 25000:- billigare än en -96 hos en BMW handlare?? borde man inte titta vad det är man betalar för och inte bara tycka att alla importer är risiga med skruvade mätare! BMW verkstäderna i Tyskland är minst lika bra om inte bättre än dom Svenska. Tyskar är oftast mera noga att sköta om sina bilar. TM |
|
|
Toni M: Kunden skall betala mindre för den importerade bilen eftersom marknaden har bestämt så! Så länge det finns kunder som är beredda att betala mer för en svensksåld bil så kommer de förbli dyrare på begagnatmarknaden. Marknadsekonomi, du vet... Att tyskar är mer noga med att sköta om sina bilar är en lika stor skröna som att alla importbilar är risiga och har skruvade mätare. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vad jag syftade på är att man inte ska betala mera privat för en importerad bil än vad BMW begär, då deras prisbild nästan alltid är högre.Sedan har man vissa garantier på en begagnad bil hos märkesåterförsäljaren som kan vara värt en del pengar. Det har sålts flertalet 523-96-97 med 16000 mil på mätaren för 100tkr och därunder sedan nästan ett år tillbaka. Är det en 98 så höjs prisbilden med kanske 25 tusen till och hamnar på samma nivå som en två år äldre bil hos märkesåterförsäljaren.Sedan om bilen är import eller svensk kommer alltid att spela en vissa roll,tyvärr.det är ju alltid bilen som räknas egentligen den är ju tillverkad på samma fabrik. ///MVH Hasso Länk |
stefannorr |
Glapp i ratten vad är det för fel då? är det styrväxel? dyrt? eller vad menas? |
| stefannorr: glapp i ratten innebär i de flesta fallen att strysnäckan är kass (hade det på min gamla E34)- ny snäcka inkl. byte på en E39 går runt 17000:- om det är dyrt eller inte får du själv bestämma... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.