AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
403

jag har en rostfri 735 -91 som är norrlandskörd

bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
Nu till saken! jag vet ej om jag gör ett misstag, men jag har några frågor till er.

1. Om jag byter den och köper en 3-serie E36 , gör jag då ett dåligt kap?
2. Är det sämre komfort i 3 serien?
3. Tjänar jag på det?
4. Finns E32 som touring ?
5. har jag bättre komfort idagens läge än om jag slår mig ner i en 3 serie modell? , jag vet ej har aldrig suttit i en 3-serie...
6. Har ni nå bra tips å ge mig
Hejsan!
1. Dåligt kap beror ju helt på priset. men är du intresserad och uppskattar komfort gör du ett nerbyte
2.JA!!
3. Lägre bränsleförbrukning, lägre försäkring, billigare skatt, med största sannorlikhet. Så ekonomiskt blir den nog billigare.
4. Nej
5.Har väl redan svarat på den men JA, du har mkt bättre komfort idag.
6. Behåll bilen. Jag sålde min 735 och köpte en 325 e36. Kunde inte åka i den. Äcklig bil. Hade den i 3 veckor!
Hej!

Tobbz har redan svarat men tänkte utveckla lite.

1. Vilken årsmodell och vilken modell? Funderar du på att sälja bilen senare? Tror att det är lättare att sälja en E36 än en E32 men som du säger är din utan rost vilket inte är jättevanligt på E32orna? Skulle personligen hellre köra E32.

2. 7orna har bäst komfort så enkelt är det.

3. Ja, tjäna och tjäna men du lär spara slantar iaf. i och med bensinförbrukningen och skatten. Försäkring vettefasen för beror väl på vart du bor, vilket f-bolag mm. mm.

4. Se tobbz inlägg

5. Se tobbz inlägg

6. Provkör E36or och bilda egen uppfattning. Vill du ha lite mer sportighet och kan offra komforten så... men då gällerd et att hitta en E36a med skinnklädsel.

Mvh/Soki

Länk

bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
eller så köper jag mig en E38 :) finns såna under 100.000sek i tyskland såg jag , att dom ska va så dyra här i sverige...

soki: jo jag har inte funnit en enda rostfläck på bilen har kollat under den syns ingenting så bäst att behålla den kanske ångrar mig i slutändan, då byter jag bort 740in mot en E38 istället dom verkar fin med tv å allt iofs har jag Tv, navi,dvd nu också.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.