|
|
|
|---|---|
m-king |
Har en 325:a 94,har gått c:a 20000.motorn tickar mycker jobbigt att lyssna på,,men frågan e om man kan justera ventilerna på m50 motorn? Tacksam för alla svar. |
|
Hmm... tror att de är hydraliska, men e inte säker. Har Själv inte varit under ventilkåpan och kikat något, men de borde va de. Om de e så, tycker jag du ska skaffa nya ventiltryckare, kan inte va så svårt att byta heller, snarare omständigt.... let them burn! |
|
|
Det är hydrauliska lyftare på din bil. Jag har haft missljud i min bil tidigare när jag körde på "fel" olja. När jag kontaktade BMW sade de att bilen ska ha Castrol SLX, om du just nu kör på någon annan olja KAN det vara det som ger missljudet. Men självklart kan de även vara fel i någon lyftare som ger missljudet. Så rådet är kolla oljan först, och om det inte hjälper så måste du nog byta någon/några lyftare Lycka till |
|
Svärd |
Är det längesen du bytte olja? Min V8 började ticka lite svagt innan det var dags för service och efter oljebyte går hon utan missljud igen. Testa att byta olja om det är längesedan, eller som VP säger, är det rätt olja du har bytt till?? //Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.