|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vad jag kan få för min 525ix-92:a? Den har gått drygt 13000 mil och är i nyskick både in som utvändigt. VANOS 24v. | |
|
Vad har den för utrustning? Extremt lågt miltal, kan du styrka miltalet? /Simon |
|
|
Miltalet stämmer. Utrustning som finns: Fyrhjulsdrift "lilla färddatorn" Elhissar Eltaklucka AC Mp3 spelare med 2 6"9:er i hatthyllan + slutsteg I övrigt standard utrustning... |
|
|
Svårvärderad, tror att den blir mer lättsåld i höst. Kanske 35-55 KSEK? 4wd är positivt gällande vägegenskaper och negativt gällande förbrukning och potentiellt dyrt att laga, som bekant är ägandekostnader viktiga på äldre "billiga" bilar. Lycka till med försäljningen! /Simon |
|
| Tack! Men det var lågt värderat... | |
|
Observera att jag ger ett spann, kan vara på övre delen av spannet också, tolka det inte som att det högsta eller lägsta gäller. Priserna på BMW är låga just nu pga stort utbud av beg BMW och höga försäkringspremier. /Simon |
|
|
iX har en egen "fanklubb "som gärna betalar lite mer för en bil som drar mer bensin och har sämre prestanda och dyrare specialdelar än motsv. 525... Så jag vill nog justera simon med ca 10 000 :- upp i båda ändar av skalan ( fast sedan kanske inte är det hetaste, mer iX touring som lockar iX vännerna) 4WD säljes alltid med fördel när snön börjar komma ( liksom cabbar säljs när vårsolen lyser..) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Tack Magnus för ditt inlägg! 525 som 525 skulle jag vilja säga, att det är 4wd må hända, men prestandan är ganska marginell...Sen är det alltid roligare när alla hjul vill vara med å driva bilen framåt. Jag kan tillägga att jag drar iaf från de flesta "Svensson bilar" Dyrare reservdelar...visst, smakar det så kostar det! |
|
|
Jag sålde min 525IX -92 för 51000:- för ca 6-8 månader sen Skinn, AC och manuell. 24000 mil har jag för mig. Den var i fint skick, ingen servicebok och några små bulor. Det är en helt enorm bil på vintern. Inte många som hinner med när man står vid rödljus.... Har inte kört nån vanlig 525 men jämfört med min 325 så måste man varva IX mer för att få fart men min IX hade ju inte vanos. Automat är bekvämt |
|
|
Hej! För ca en månad sedan sålde jag min 525 iX Touring 1992 för 58000. Den hade då gått 18200 mil, hade manuell låda och var utrustad med AC, nivåreglering, rails med lastbågar m.m. En mycket bra bil utan fel, dock sjöng både sommar- och vinterdäck på sista versen. Jag var tredje ägaren och det fanns servicebok och diverse kvitton. Visst krävde den lite varv för att röra på sig men den var grym på vintern. Jag sålde som sagt i juli och det är väl knappast den bästa månaden för att få extra betalt för 4wd men jag tröttnade på det höga varvet vid landsvägs/motorvägs körning och blev bytsugen. Det finns alltid någon som är beredd att betala extra för låga miltal och vill ha just en iX så enligt min bedömning borde du kunna få över 60´. Dock är det trots allt en gammal bil numera så det krävs säkert lite tålamod och tur att hitta rätta köparen. Lycka till! Erik Bromma |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.