|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att jag åter ska köpa en bmw, det blir även denna gång en e30, men jag kan inte bestämma mig om det ska vara ix eller inte. Det är jäkla skönt me 4wd på vintern. Men nu är det så att alla gnäller att dom inte håller för turbo... Klart man vill och planerar för det. Förbannat kul på vintern.. Ska jag fortsätta på ix planerna, eller ska jag söka reda på en vanlig? Om jag inte väljer ix, vilken av motorerna är lämpligast för turbo? | |
|
Om du inte skulle ha turbo skulle jag säga 325i, mest lämplig för turbo, vet jag inte, men 325ans drivlina ska väll palla en del, tror jag rekommenderar 325an hur som hellst =) när du ändå är i farten o bygga turbo släng in en i min me =) |
|
|
Alltså ingen ix mena du? Huua det räcker med en ;) |
|
| Jag skulle inte ta en ix, har oxå hört att drivlinan e "ranglig" vid turbobygge, bättre o sattsa på 325i o slippa oroa sej...men du får nog mer svar, så bestäm dej inte än =) | |
|
Tja... jag har hört att 318is e ganska bra för att bygga turbo på. Tydligen ska dom ha rätt komp.tryck för såna ombyggnader. Men jag skulle nog råda dej till att skita i turbo och skrämma upp en 325i istället, kan inte vara svårt att få ut rättså mycke hästar ur en sån motor. Och isåfall inte ta en ix, för jag tror att dom prylarna inte håller för så mycke, hellst inte om bilen har rullat nåra mil och kanske redan börja få lite förslitningar både här och där.... let them burn! |
|
| ja, jag vet inte, bara hjälper till o speculerar lite =) och försöker verka kunnig =) vänta till strograbbarna kommer i morrn, dom kan :) ville ha en e30 m3 ett tag, trodde de va ungefär samma prestanda som en nyare m3a, som har 312 hk nånting, men icke, 195hk va de närmsta jag hitta...nej nej nej, när, inte om, utan när jag blir rik ska jag ha ett monster. lycka till me bilen iaf. tack o go natt. | |
|
Har övervägt ett tag.. Lutar nog åt en vanlig.. Inte riktigt lika kul och fort på vintern men vafan ;) Men en tanke slog mig, många gånger är ix billigare än vanliga i, undra hur slitna dom är.. |
|
|
Ja, de kan man ju aldrig riktigt veta ju. Och sen kostar de ju lite mer att laga om nått går sönder också. Jag kommer aldrig att köpa en fyrhjulsdriven Bmw, man tappar ju hela den här charmen med Bmw(bakhjulsdrift). Isåfall kan man ju lika gärna köra Audi då, och de vill vi ju ändå inte, eller hur! let them burn! |
|
bmwracing |
Joo...=) |
|
Hmm...ja, jag vill inte åka nått sånt vidunder iallafall.... Audi=gubb-bil! :) De måste ju många här hålla med om!!! let them burn! |
|
bmwracing |
hehe.. om det är till nån tröst så har jag ställt av quattron;) |
bmwracing |
Har en kompis som kör 325 ix. Dom driver ju typ 70-30 eller nåt sånt? ..iaf så verkar man inte tappa så mycket av "bmwkänslan" på vintern.. ser ju mest ut som bakhjulsdrift när han ställer ut den. |
|
audi för dom som gillar att ÅKA bil.. bmw för dom som gillar att KÖRA bil.. Så ligger det till, enkelt! =) |
|
|
Z> Man kan alltså ÅKA bil aktivt? :) Nee, nu ska jag inte vara sådan. Men fyrhjulsdrift har sina fördelar. Jämför jag quattron med E30:n så är det två helt olika bilar på vinterväg. Fyrhjulsdriften gör det avslappnat, det går stabilt och fint över moddsträngar och jävulskap. Trycker man ner pellen lite blir det sköna fyrhjulsdriftar. På grund av gravt effektunderskott får jag nöja mig med sånt under vintern. Sen ligger givetvis endel av beteendet i vikten, också. Det går ju två E30 på en C4-Audi :) Ska man därimot trimma E30 så känns den bakhjulsdrivna som ett säkrare kort, när det gäller kostnader och hållbarhet. Är jag inte helt felinformerad så är det ju viskodiff i mitten och bak på dom, vilka ju är relativt känsliga. Så då skulle jag köra på bakhjulsdrift, och kanske nåt fyrhjulsdrivet halvorginal vintertid. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaround: Ja, du vet lite som Robert Collin menade att knivvor gör ;) hehe Har en polare som har en s4 chippad borttagna kattar ny wg, den är rätt rolig, speciellt på vintern! Misstänker att mitt bilköp kommer att avgöras slupmässigt, den bil som dyker upp vid rätt tillfälle.. Eller kanske inte!? =) Har ju så förbannat svårt att inte trycka på pellen.. oavsett om det är vinter eller sommar väglag Trodde aldrig att jag skulle ha sånna problem att bestämma mig när det gäller bilköp.. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.