|
|
|
|---|---|
|
Körde Master Starter idag mot en Alpina B10 Biturbo. Enligt chauförren skall det finnas 400hk. 1:an och 2:an var han ca 1 meter framför sedan började jag komma närmare men det var endast 201m så tyvärr vann han racet. Tyckter att det var konstigt jag har endast 240-250 hk i min men ändå hängde jag med så pass bra. Körde med hyfsat bra 205/55-15" däck. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! | |
|
Mycket hänger på föraren. Dessutom så väger BiTurbon betydligt mycket mer än vad din 325 gör också. Min väger t ex 1850 tom, med bränsle och en förare så hamnar du över 2 ton. Beroende förstås hur mycket föraren väger och hur mycket man har i tanken, tanken rymmer 110L! |
|
|
Okej, jag väger ca 90-95 kg och hade 40 liter i min tank, spelar ingen roll egentligen jag trodde bara att jag skulle få duktigt med pisk. Men det var kul i alla fall. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
320-325 |
hmm en 325a´´ med turbo 250hk är verkligen ingenting att leka med.. en kluns på 2 ton 400hk bör nog passa sej ordenligt .. jag kör ifrån bilar med 200-225hk med min bil som är orginal beror nog mkt på utväxlingen föraren framför allt vikt...men min är ingen RIKTIG 325a´´ en RIKTIG 325a´´ väger lite mer än min m.m |
|
Jag körde oxå på Knutan mot en B10. Fast jag vann!!! :-))) Han fick inte i tvåan..... Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Micke Olsson Körde du med din 530:a ?? Automat ?? Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
ant |
Micke: Ja jag tror inte jag gratulerade dig. Men jag gör det nu ;-) ====== Min bil:Länk |
|
Caulev: Självklart. :-)))))) Det rullande hotellet. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
ant: Tackar som bugar... Otrolig känsla att vara obesegrad. Se Länk för lite info så länge. Mer om detta kommer i min dagbok när jag hinner. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
MO: Tur kan alla ha:)) |
|
|
Starre: V8:a suger..... Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Men 400 HK?? Det har inte ens nya B10? B10 e 39 har väl 350 tror jag.... Länk |
|
|
B10 BiTurbo har väl 360Hk original om jag inte missminner mig. Med lite extra ladd så är du väldigt snart uppe på 400Hk. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Tror han sa att det satt större turbo o lite annat smått, är nog inte alls svårt att komma upp till 400hk. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
MO// Men det var ingen BiTurbo du rastade. Fin skalp ändå! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
| 360hk är det orginal i bilen. Men det räcker inte att bara ladda extra för att komma upp i 400hk, spridarna går redan för fullt orginal. Turbocenter har ett chip och nya spridare till BiTurbon, med den uppgraderingen så skulle det bli ca 450hk. Men man måste ju som sagt även då byta spridare. | |
|
KL: Jag har inte sagt att det var en Biturbo. Bara en "vanlig" B10. Har för mig han sa att det var runt 250 pollar i den. Klart skalpen är fiiiin... Hörde efteråt att speekern hade varit lite typig i starten.. Hahaha.. Det fick han äta upp. :-)))) Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.