|
|
|
|---|---|
|
Hej- Var och tittade på en M3a idag för andra gången. En -96 hos en bilhandlare. Bilen e i super skick och pappren och servicar är helt i sin ordning. Jag och en kompis som kan mycket om bilar var och tittade på den. Det enda som var lite konstigt var att den ENA drivaxeln var glapp i sidled. Alltså utåt däcket och innåt kardan. Ingen glapp åt andra vinklar. De är dock inga missljud alls. Fanns även oljespill på den sidan där den var glapp??? VAD KAN DETTA VA? Och vad kan de va som behöver bytas? Vad kan de kosta? Borde ja säga nej till att köpa den p.g.a. den enda felet??? MVH: Henrik ///M3 | |
| be bilfirnan åtgärda felet...bara säga fixa det där och jag tar bilen om du vill ha den | |
|
Är inte 100% men är det inte så att den skall kunna röras i sidled? Spårvidden lär ju ändras annars när bakaxeln tex. åker över ett gupp? Har ingen M3'a men axeln gick att röra i sidled på den senaste bilen jag hissade upp för kontroll... |
|
|
Det ska gå att röra den i axelns längsled, precis som Nicke_1 säger pga att längden på axeln måste ändras då hjulupphängningen rör på sig. Däremot verkar den läcka olja genom packboxen på ena utgående axeln. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Det ska det knappast göra. Varför bara på en sida då?? Och det läcker olja. Det är ringen som håller fast axeln som e väck. Har köpt en M3 -95 nu..och det rör sig inte.. |
|
|
Spelar ingen roll ändå för jag tackade nej.. den var för skum.. ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.