|
|
|
|---|---|
|
Sitter med ett trasigt larm o c-lås på min nya 325a. C-låset: Det borde vara centrallås på bilen för det är rätt trögt att vrida nyckeln + att det låter lite. Tog bort dörrsidan och försökte se om det satt nån motor e.d innanför, men det verkade inte så. Sitter motorn till centrallåset ngn annan stans? Eller sitter det ingen på förardörren? Centrallåset borde vara kopplat till bakluckan också, men det låset funkar inte heller. Kan det vara nån strömkabel som inte e inkopplad eller så? Finns det nån styrbox till c-låset nån stans? Larmet: Har ett "Genesis" larm. Antar att det inte är orginal. Det blinkar när man trycker på knappen, men det tutar inte eller så när man startar bilen. Det kanske hänger ihop med c-låset? Vore bra om någon visste ngt om detta. Tack på förhand. Mvh Johan | |
BMW Kungen |
Kan inte svara på dina frågor, men håller just nu också på med min 325ix-87 med precis samma fel, kan låsa upp alla dörrar, men inte låsa förardörren, c-låset funkar inte. motorn till förardörren sitter i dörren och är röd sitter typ mitt i mot låskolven. sitter en kontakt som slår till när man ska låsa c-låset och på min låter det från elen under ratten. men inget c-lås funkar. letar vidare, tror på ett trasigt relä. Mvh /// Kungen __Letar en IX__ |
BMW Kungen |
Hittade styrboxen förut. den sitter vänster fram om man tar bort högtalaren så sitter den underdär man plockar bort (fram) den genom baffalhålet. Min var full av ärg och efter lite rengöring och slipade anslutningsstift så fungerar den fint. men har nog lite dålig kontakt ändå för den funkar inte riktigt alltid. Höger bak funkar ändå inte. men ska titta på de senare. Både bagage och tankluckan är c-låsta. Mvh /// Kungen __Letar en IX__ |
|
Tack så mkt för svaret Bmw Kungen. Ska kika på där där sen. Kanske idag :) Vart sugen på det nu ;D |
|
| Och larmet heter inte Genesis. :P Det heter Gemini.. Blandade ihop dem :D | |
| aja jag skiter i det där jävla fitt låset nu. Larmdosan ligger nu mera i buskarna på min tomt och centrallåset funkar fortfarnade inte. Jävla skit bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.