|
|
|
|---|---|
Fjelliz |
Köpte en BMW 318i för två dagar sen o den går kanon... eller den gick det i början iaf. Problemet e att bilen inte vill gå över ca 3000 rpm, ibland skiftar det o den vill inte gå över 2000 rpm... skumt! Den e ju som sagt gubbkörd, jag köpte den av pappas 60 åriga polare... kan det vara så att den har sotat igen? Jag o ett par polare var o sotade ur den nyss o sen dess så har den gått utmärkt, kunde dra den till rödmarkeringen utan problem! Vad kan problemet ha varit? Skit i soppapumpen eller var det bara en ursotning som krävdes? MVH/Erik |
|
Har hört liknande historier om gubbkörda bilar. Det verkar som lite presande gör susen. Körde själv en volvo 945 för ett år sedan med en kompis flyttlass från Sundsvall till Söderhamn. Det var en -94 om jag inte minns helt fel, och den har haft samma ägare sedan ny: kompisens farfar... Detta ska vara en bra dragbil. Den orkade ingenting. Det var tvåan som gällde i uppförsbackarna! Antagligen så var den aldrig någonsin varvad över 2500 rpm. Vid 4000rpm så gick det i princip inte att varva den mer. Den hade gått 8000 mil = ingenting. För en vecka sedan gick vårat flyttlas från Söderhamn till Linköping. Det var ett likadant släp som volvon drog (statoils största), men denna gången så var det helt proppfullt och föräldrarnas bmw 316 fick leka draghund. Det gick 100ggr bättre att dra med den än med volvon. Antagligen så skulle denna volvo behöva rastas lite för att komma igång. Hej hopp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.