|
|
|
|---|---|
|
Rundt om kring på forumet står det at sedan-modellen (e46) har 5,25" framsystem, og videre har jeg lest at coupé har litt større högtalere. Nærmere bestemt 6,5". (Husker at dominik skrev det). Sonys oversikt (brosjyre hos stereoforhandler) sier at det er 5,25" i en E46 Coupé foran, akkurat som på sedanen. Det samme sto det i et ljudprogram som forhandleren hadde på sin data. Hva er riktig? | |
| 6.5" kanske är harmon/kardon | |
|
peter: Da må jo bmw ha laget et annet dørpanel med større hål til de coupeer som har H/K, det kan vel ikke være tilfellet? Tråkig å demontere dørene før man handler. Trenger fakta! |
|
| Kjipt å få så dårlig respons på et vettig spørsmål. Noen som kan bringe fakta opp på bordet? | |
| Det enda jag vet är att det bättre ljud i min CI än det var i min df 320 E46:a sedan. Har inte H/K system vad jag vet. | |
| Det bästa är att demontera dörrsidorna och mäta, för det kan skilja sig en hel del mellan olika märkens 5,25". Så var det med mina Infinity Ref505, som visade sig ha bra mycket större konarea än en vanlig 5,25", vilket gjorde att konupphängningen skulle ta i utan vettiga distanser. Originalhögtalarna sitter med tre skruvar medan de flesta andra högtalare fästs med fyra. Det är inget större jobb att plocka ner dörrsidan, och du får en betydligt bättre bild av vad som kan monteras än med tillverkarnas rekommendationstabeller. Inte minst djupet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.