AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
817

Vilka framskärmar ska jag välja?

Hej.
Ska köpa 1 eller kanske 2 nya framskärmar till min e34.
Både bildelsimporten och mekonomen har sådana för ca800kr styck (+frakt om jag handlar från bildelsimporten).
Men nu undrar jag bara om det är nån skillnad på passformen eller spelar det ingen roll var jag handlar?

Vore ju jävligt tråkigt om det inte skulle passa riktigt på bilen..
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Ett par fräscha från skroten då? Jag köpte en framskärm till Audin (den gamla hade blivit sparkad av en lyktstolpe) på skroten, gav 500:- Då var den visserligen något repad, men inte ner igenom primern och galven, utan bara i lackskiktet. Lack måste du ju ändå lägga ut för, i vilket fall som helst.
Då får du ju perfekt passform, även om det kan vara ett litet helvete att passa in skärmen så att man får fina och jämna springor runt om.

Sex på alla fyra, roligast så!
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Köp hellre ett par bra orginal från skroten..piratskärmar kan du ångra ofta dålig passform
bmwracing
Håller med... köp på skroten! Jag har dåliga erfarenheter av piratskärmar. Har handlat plåt både på mekonomen och bildelsimporten. Mekonomen kör med danska klokkerholm och bildelsimporten var nån öststatstillverkad om jag minns rätt. Det var inte till en bmw utan audi och mercedes, men passformen speciellt runt blinkers var usel, sen var inte pressningen längs sidan helt lik orginal heller.
Men ett par 7-10år gamla skärmar på skroten lär ju knappast vara helt rostbefriade(?)
bmwracing
Okej, det kanske du har rätt i. Här uppe i skogarna är ju inte rosten nåt större problem. Är väl värre där nere...

mvh/ racing
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Man har ju oddsen imot sig. Skador på fronten är vanligast, och åldern. Men leta lite, man kan hitta någon riktig pärla.

Sex på alla fyra, roligast så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.