|
|
|
|---|---|
| Såg ett par bilder på nya 3-serien som kommer 2005. Äntligen börjar det likna något. Först 7:an (---), sedan 5:an (--) och nu 3:an (++). Får kanske skippa mina planer på att köpa en CLK vid nästa byte. | |
| vars hittade du dom bilderna? | |
|
Vore kul att få se, man är ju lite nyfiken. mvh Larsa |
|
|
Det ska finnas bilder i senaste svenska AMS. My Bimmer is my mistress |
|
| Finns några bilder i gårdagens expressen bilag Motor | |
chrille70 |
I senaste numret av Teknikens Värld (ute i handeln 14 aug, till oss prenumeranter i fredags) finns bilder på både nya 3-serie sedan och touring, kraftigt maskerade, dock. Men jag har sett flera bilder tidigare och den ser VÄLDIGT BRA UT! Enligt BMW själva blir nästa 3-serie en betydligt större bil än dagens modell. Dessutom ska sportigheten tonas ned. Nästa 3-serie kommer att bli "en riktig lyxbil i kompakt format, men med en sportig accent", allt enligt BMW själva i ett tidigare nummer av Teknikens Värld. Anledningen till at nya 3-serien tar ett kliv uppåt i storlek och pris är för att lämna plats åt nya 1-serien (som kommer i höst, förresten?). Något annat värt att veta (men det kanske ni redan vet?) är att coupé- och cabrioletversionerna kommer att kallas för 4-serien. De modellerna kommer vad jag har hört under 2006 och M-versionen, alltså nya M4:an, kommer 2007. Nya 3-serie Sedan kommer för övrigt redan nu till våren, medan Touring-modellen kommer ett drygt år senare. Mvh Chrille |
chrille70 |
OT: I senaste numret av Teknikens Värld finns även första officiella bilderna av nya VW Golf. Det måste ta mej tusan vara det fulaste jag sett på länge. Och folk gnäller på att nya BMW-bilarna är fula...!? (Jag tycker att dom är snygga) Mvh Chrille |
|
chrille: Kommer 3-serien sedanen redan till våren? //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
chrille70 |
robgus: Japp, enligt Teknikens Värld i alla fall. Men det håller nog på att vara dags för modellskifte nu. E46 3-serie må vara en förbaskat bra bil, men den har ju trots allt några år på nacken och försäljningen viker. Mvh Chrille |
| jag köpte ams igår och inte var 3-serien ful tyckte den var fin. | |
chrille70 |
Nya 3-serien kommer att ha ett mer nedtonat formspråk än 5- och 7-serierna. BMW vågar nog inte "chansa" på en utmanande design i det här segmentet eftersom 3-serien står för största delen av BMW-koncernens totala försäljning. Det låter klokt tycker jag. Annars tycker jag det är helt rätt att testa gränserna och tvätta bort den tyska "präktighetsstämpeln" från varumärket! Man måste våga för att vinna! Mvh Chrille |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.