|
|
|
|---|---|
| Hej! Någon som vet om det gå att stoppa ner en 325i-89 motor i min e21:a.323i, passar alla delar från min gamla motor tex insprutningen och varmkörningsregulator mm | |
Michael Nilsson |
Ja det passar.Du använder 323 fördelare,motorfästen(vet ej om 325 fästena passar), insug med tillhörande komponenter och grenrör.Det man byter(enklast, för det fins säkert tusen varianter)är ju i princip bara motorkroppen (topplock och bottendel).Sen kan du ju förstås köra med motronicsprutet, men då säger nog bilprovningen stopp. Grävlingar krafsar med framänden.Länge leve bakhjulsdrift! |
|
Hur är det med TCD sensorn somsitter vid remskivan?Det är ju inte samma remskiva och och kamremskåpan är ju inte likadan som på 2,3:an.Behövs sensorn den sitter ju bara där i en hållare och en sladd som slutar i en kontakt vid termostathuset??? hjorten |
|
Michael Nilsson |
Bra fråga!Har inte en aning om vad den är bra för...Trodde den gav signal till tändningen... Grävlingar krafsar med framänden.Länge leve bakhjulsdrift! |
| Glöm den, den används inte av K-jetronic. Som du såg så går sladden upp till ett diagnosuttag på motorn. Fick berättat för mig att den används av verkstad för att kolla tändinställning. På min -79 rev jag av den vid kamremsbyte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.