AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.393

Bromsbelägg från Biltema. Aj Aj !

Sida 1 av 2
Jag köpte bromsbelägg till min bil på Biltema. För det första passade dom inte, för det andra var själva "bromsytan" mycket mindre är original. Jag handlar inget mer på Biltema.
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
har du en importerad bil?

Bruks: BMW 318is -90,
Bus: VW Golf GTI Special -84
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Såna viktiga delar som bromsar skulle jag aldrig köpa på biltema...
Japp, importerad. Är det skillnad?
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Ja har köppt biltemas bromsar dom funkar alla tiders. inget fel på dom.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Inga fel på mina belägg heller. Funkar kanon

______
bmw323.cbj.net
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har svårt att tänka mig att det skulle vara skillnad på bromsarna på svensksålda och tysksålda bilar...

__
Länk
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Kör också med Biltema belägg, inga problems alls. Har även
skivor och handbromsbackar i bak från B-tema. Allt fungerar klockrent. Har kört ca. 1.5 år nu.

Mackan
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Köpte med bromskivor samt belägg till min 320. De har fungerat kanon under hela säsongen. Däremot tror jag säkert kvaliten kan vara bättre på andra ställen.
Man får lite vad man betalar för...
MVH
Hade också biltema belägg på min förra bmw,funka utmärkt!

Stoner: Låter som du bara fick en uppsättning som de blivit lite fel på,som du kanske ser fungerar de hur fint som helt för dom flesta inkl mig...åk till biltema å reklamera så får du nya!
Kolla att det inte är massa skit där beläggen ska sitta. Det kan göra att det inte lirar. 1 mm kan ha stor betydelse om det passar eller ej.
Det är inte mycket som skiljer, men för mycket. Att själva anliggningsytan är så pass mycket mindre borde ju betyda något också. Kan dom ha skickat fel?
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Det skall inte skilja "något" mellan olika fabrikat!

1) Kolla med katalogen att det är samma nummer som står på bromsklossarnas kartong som du skall ha till din bil.
2) Gör som LazerEye säger! Åk till BILTEMA så ordnar dom till det!

Det kan ju vara annat fel också tex:
- fel klossar lagda i "din" kartong
- står fel artikelnummer till din bil i katalogen

Även så seriösa firmor som BILTEMA och BMW kan göra fel!
BILTEMA fixar garanterat till det vilket man inte kan vara säker på att BMW gör. Jag köpte tex original bromsskivor till min 3.0S från BMW. Efter 1 år och 2000-3000 mil hade en skiva blivit så mycket sliten att den hamnat utanför slitagegränsen för tjockleksvariationer. Den andra var också på väg åt samma håll!
Enligt BMW centralt i Stockholm verkar det vara alla möjliga fel på mig och min bil men inte på bromsskivorna.

Jag har haft flera sådana tråkiga diskussioner med BMW centralt på senare tid som starkt har bidragit till att jag inte har en E39 M5 (som planen var i januari när jag sålde min M5 -95) utan nu åker SAAB när jag vill åka "finbil". Och då har jag ändå haft BMW som "finbil" i 24 år i sträck och under större delen av den tiden dessutom haft BMW som andra och tredjeebil.

Jag gillar helt enkelt BMW-bilarna men jag gillar inte en del av dom centralbyråkrater hos generalagenten som inte har förstått varför dom finns till!

Per L

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Endast orginaldelar eller bättre racingdelar när det gäller säkerheten.

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Länk
Åkte till BMW i Nacka och köpte original. Satt som handsken.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Rev loss nya originalbelägg i Knutstorps depå i helgen. Hade separerat...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Hej !
Meckade bromsar på morsans volvo flera gånger får några år sedan eftersom att hon delade ut tidningen med bilen så slets bromsarna rätt mycke och det jag märkte med Biltema bromsar va att dom höll typ 35-40 % kortare tid än Mekonomens som jag började använda sedan, och sen dess.
Och biltemas bromsar skitade ner nått fruktansvärt med bromsdamm .
Så har ni nån Mekonomen butik i krokarna så gå dit dom kör även med Brembo`s sortiment det är inte så mycket dyrare.
skulle vilja påstå att det faktist blir billigare med färre byten av både klossar och skivor.
Handlar ni desutom en del på mekonomen brukar det aldrig vara omöjligt med en viss procent i rabatt och då är det ju nästan samma pris som på biltema.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Varför inte köpa originalbeläggen hos BMW? De är inte dyrare än hos Mekonomen!
(om man är medlem i BMWCS blir de nog billigare än hos Mekonomen!)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Bakre bromskivor + Belägg + Slitagevarnare + Montsats ger följande priser: Mekonomen ca: 1200, BMW ca: 1450 till e34 förvisso. Tycker inte det är någon skillnad att tala om. Blir orginal för min del.

Biltema skall ha nått på 800 för hela paketet.

Mvh LEF
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Jag köpte mina bakre belägg nyligen på Mekonomen, de gick på runt 200kr (alla bakre, totalt 4 belägg). Billigt och bra, det är väl samma som BMW säljer tror jag, bara att de tar det dubbla för sina.

--------
Min 318iS finns på Länk
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
hade biltemas beläg på e21 dom höll en månad inan dom va slut
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.