|
|
|
|---|---|
|
Jag har planer på att köpa en roligare sommarbil för lite drygt 100 lakan, och valet har efter mycket moget övervägande fallit på en Porsche 968. Framförallt det rätt tidlösa utseendet, men även det faktum att den går hyfsat och till nöds går att transportera hela familjen i tilltalar mig. Jag måste nämligen ställa av bruksbilen under sommarhalvåret och enbart köra med sommarbilen. Sen är den inte lastgammal, tillverkades mellan 92 och 95, och ändå överkomlig i pris. Och så är det ju en Porsche. Nu undrar jag om det är nån som har några välgrundade synpunkter på en sådan bil, alla intryck mottages taxamt. Jag har själv aldrig kört en 968, bara olika 944-or, men efter vad jag hört så är inredningen i princip densamma som i en 944 S2. Nån som t.ex. vet om det finns hardtop till cabmodellen? Bullerintryck, kvalitetskänsla och andra intryck mottages som sagt taxamt. Däremot är jag rätt ointresserad av huruvida en 968 drar eller inte drar den ena eller andra bilen, eller vilka alternativ till sommarbil i samma prisklass som finns. Jag har mer eller mindre bestämt mig för modellen, så nu handlar det bara om vad marknadsföringsfolket kallar dissonansreduktion, dvs övertyga sig själv om att ha gjort det korrekta valet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.