|
|
|
|---|---|
|
Bilen går ruskigt ojämt,rusar med jämna mellanrum. totalt livsfarlig,vågar knappt provköra den. Ska jag ta den direkt till verkstan för felsök eller har ni nåt tips Gjorde rent inne i fördelarn och kopplade ur batteriet en stund. Den startade och gick ryckigt i ungefär en minut,sen gick den rent helt plötsligt och jag tog en sväng runt kvarteret.Trodde allt va frid och fröjd då den plötsligt började rusa igen tog mig knappt hem. Mvh Palten | |
|
Tja... kanske du skall kolla spridare samt lyfta av ventilkåpan och se så att iaf. mekaniken verkar hyfsat ok? Kolla även tändstift samt MÄT tändkablarna så att resistansen är ok. Sedan är det ju bara lyfta ur elektroniken , mäta komponenter och ta fram lödkolven. Eller lämna till verkstaden... dyrt? troligtvis... |
|
| Jag tog också ut batteriet (drog bort minus (skulle kanske ha tagit plus)vet ej). Jag fick samma fenomen som dig. Det verkar som att batteriet laddades ut och motorn fick inte tillräckligt med el. Ladda upp batteriet igen med en längre körstrcka | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.