|
|
|
|---|---|
Tray |
Vad kommer allt gå på, kompisen har hittat en billig M3 motor, 286 HK som han vill smälla i, i sin 318. Han säger att han bara behöver försträka karossen för 8000 kr och en ny växellåda samt bromsar och sen ska det funka. Vad kostar det inte att bes. bilen med den nya motorn osv. Vilka kostander blir det? Motorn kostar 17.000 kr. |
|
Vad allt kommer att gå på har jag ingen aning om, men däremot så vet jag att han aldrig kommer att få den igenom besiktningen. Sen så behöver han byta en hel del mera grejor än det du räknade upp. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Inget är anpassat för de 6 cyl 286 hkr monstret. Drivlinan, växellåda bakaxlen(annan utväxling) bromsar, osv osv. Dessutom kommer bilen inte gå igenom besiktningen eftersom en effektökning på 10-20 % tillåts. Motorbyte är inte tillåtet och de är viss visuell skillnad på en liten 4a och en 6a. Dvs. Spara och köp en m3a istället. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
Tray |
En kille på stylingkompaniet har ju en ombyggd 318. Har har en M3 motor i den. Kompisen hade tydligen pratat med honom och enligt honom så gick hans bil igenom besiktningen. |
Tray |
VEm mer behös bytas?? |
|
En del av dessa grejor har redan tagits upp och en del kanske ingår i motorköpet men jag räknar upp en del saker som jag kommer på som måste/bör bytas: -styrbox -kabelhärvor -vxl-låda -kardan -bakaxel -bromsar -grenrör/kattar/avgassystem -kylare -oljekylare -div chassidetaljer -bränslepump -instrumenthus Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
Aldric |
Random thought: Tjena som den bilen skulle accelerera med en utväxling från en 318i och 286 kusar under huven .. *S* :) |
|
Tror det är bättre att din kompis sparar ihop pengar till en riktig M3:a istället. Det låter som ett dyrt projekt ändå det där och han kommer ju aldrig kunan sälja den som en M3:a.... ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.