AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.111

Värdering BMW 328 - 00 på konkursauktion?

Sida 1 av 2
vad tycker "panelen" att man kan ge för en 328 Ci -00, påstådda 5000 mil, saknar servicebok, gott skick enl. besiktning. saknar alla garantier.Automat, skinn 17 " LM. Sök bland bilarna på länk
Länk
Just nu bud på 100 tusen..

Gräsligt läder, men annars en standard utr bil.
Bilens historik måste kollas. Direkt importerad, backdäck slut osv bådar inte gott. Den kan vara helt reko, och den kan även vara en hund 6 feet under (begraven).
Om milen stämmer hade jag kanske varit med och bjudit upp till 160. Lite minus för att de är en automat med.
Marknadsvärdet för en reko sådan är 200-210 kkr.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Wendtan- håller med om lädret- ingen diskret nyans direkt! Tänker vara lat och kastar ut frågan: kan jag åka till närmsta BMW-säljare och kolla ev. garantireparationer via reg. nummer. För ordinarie servicetillfällen får jag väl inte ut?
Yes, yes, jag vet att det finns en sökfunktion, men...

Du kan ta chassi numret och be din närmsta återförsäljare kolla garanti rep samt i vissa fall servicear gjorda.
Dom kan även ge dig komplett utr lista samt när bilen inreggades osv.
De är dock väldigt långt från alla aukt bmw firmor i tyskland som är anslutna till den databasen (titta i import guiden till vänster)

De här med sökfunktionen kommer alltid med i alla meddelanden, som en liten bonus :)

BMWCS Syd #05392
Tyckte färgen på skinnet var fräck, men antagligen så skulle jag tröttna rätt fort på den. Tanken som slår mig om den här bilen är hur bra den är servad om ägaren inte hade råd att ha den kvar?
Oscar: den är ju helt nyimporterad som jag förstår det. Så servicen kan vara skött, men varför saknas serviceboken???
Om bilen har gått de påstådda milen kan den fortfarande vara intressant.

BMWCS Syd #05392
wendtan: Reg. nr SBT 376, borde vara import -01?
Skall kolla upp bilen lite närmare, aktuellt bud 105 K.
Enl uppgift regad (i Sverige) 010118.

Man ryser dock när man tänker på hur bilen (kanske) brukats då ägaren vet att "kron-kalle" är ute efter bilen. Man kör knappast lugnt och fint och tänker på att bilen skall hålla länge till..
Ett köp på exekutiv auktion måste ske till ett pris rejält under marknadsvärde. Tycker att 150k vore rimligt som maxpris om inte det finns för många frågetecken..

Ett tips kan väl vara att ringa bilregistret och se vem som ägde bilen innan fogden kom och tog den. Denna person kanske kan säga en del om bilens historik och om var serviceboken befinner sig.
Har kollat bilreg. Ett par har ägt bilen, Göteborgare Avställd sedan 021125. Regad första gången (Tyskland?) 991222.
Vet inte om det är värt en resa till "Götlaborg" där bilen skall finnas för visning. Antar att man inte släpper bilen för de pengar man är bjuden i dagsläget..

Oscar: Ursäkta, ja titta inte på reg nr. Jag läste bara nyimporterad i texten. My Bad.

BMWCS Syd #05392
Högsta bud 130 tusen just nu.. kanonpris..?

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Visst är 130' ett lågt pris, men bilen kommer inte säljas för det eftersom reservationspriset inte är uppnått. Dessutom är det 48h kvar att ge bud på bilen...

roadZter
160.500 och bara några timmar kvar..

LN
497
LNBT
S6Plus
Att den varit avställd behöver inte betyda att den är oanvänd, dräller av folk i vårt avlånga land som när de kommer på obestånd slutar betala allt och kör så det ryker i allafall..

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
LN
497
LNBT
S6Plus
Blir till o koda om nycklar till den som köper, finns bara en nyckel o tillgå. Verkar fin annars.

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Nu är reservationspriset uppnått i alla fall, men jag hade inte köpt den för 160.500 kr...

roadZter
De är på tok för mycket pengar för en bil med så många frågetecken.

BMWCS Syd #05392
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Över 170k nu....håller med wendtan om att det är för mycket nu.

__
Länk
Nu är budet uppe i 185k....på tok för mkt
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Det tillkommer 2.500 kr i inropningsavgift också (för privatpersoner).

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.