|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem när jag trycker ner kopplingen så kommer det ett knakande ljud från slavcylindern har skrivit innan om att även om jag trycker ner kopplingen så inte varje gång men ibland så vill bilen dra antingen frammåt eller bakåt beroende på vilken växel manväljer gäller endast när man står stilla och skall köra iväg annars funkar växellåda och koppling perfect?Kan det knakande ljudet vara som cylindern är dålig?Är det svårt att byta slavcylinder?Pris?Hur?.Ska man köpa orginal eller isåfall.Hoppas på svar BMW FOR EVER!!! | |
|
upp BMW FOR EVER!!! |
|
|
1200 tog NFS i malmö för ett byte. Kanske dyrt? jag kan inte mecka själv iaf. |
|
|
Har man verktygen som behövs (en hylsnyckelsats) så skulle jag vila påstå att alla kan byta en slavsylinder. En domkraft en pallbock för att ställa upp bilen, sedan är det bara att krypa in och skruva bort den. Den sitter med två M8 muttrar, sedan får man lossa slangen som oljan går i. Sruva fast den nya, och lufta slavsylindern. Samma princip som att lufta bromsarna.... Ha en polare som trycker ner kopplingen samtidigt som du lossar på luftnippen, när polarn har pedalen i botten drar du åt nippeln så att inte luft sugs in när har släpper upp pedalen. Så håller man på tills det bara kommer olja och ingen luft. Sen är det bara att åka ut och börna!! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Tackar för svare skall byta imorgon. BMW FOR EVER!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.