|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nyligen diskuterades en del om "brummande ljud" från AC-panelen i E-39 före start av bilen. OBS: JAG HAR RÅDGJORT MED BMW SOM BESTÄMT AVRÅDER FRÅN ATT SMÖRJA DELAR AV FLÄKTEN INKL AXELN. Det drar till sig ännu mer smuts och kan leda till stopp med allt vad det innebär. Gör ISTÄLLET så här: Blås in (högtrycksluft) försiktigt i de små gallren, låt därefter AC- fläkten gå på max. Om inte detta hjälper, ska lilla fläkten nog bytas. Sword | |
|
Kan inte någon plåta och visa var denna fläkt sitter. Man har visserligen kommit upp i åldern men hörseln tycker jag hänger med men någon fläkt hör jag inte i min......eller kanske man skall ta det som positivt...ACn tycks funka det enda jag reagerar på är att i mitt tycke fläkten går väldigt sakta på AUTO får speeda upp den manuellt ibland K-Jörgen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fläkten sitter innanför ett av gallren i AC.panelen. den aktiveras så fort bilen larmas av, eller en dörr öppnas, den snurrar tills bilen går ned i viloläge efter ca 12-15 minuter. Lägger du örat emot panelen efter att öppnat dörren så ska du höra den. . Fläken är till för att tillföra kupéluft till den termostat som sitter i panelen. Den ordinarie kupéfläkten får man reglara manuellt i AC.läge, pga det är inte så trevligt om den självmant går upp till fullt blås vid värme i kupén. Däremot värmereglering funkar automatisk, så att så fort motorns kylvatten uppnåt inställt temperatur, så ökar kupéfläkten automatiskt ,om den är inställt i mittläge vid tidigare avstängning så går den upptill mittläge automatisk, för att sedan sjunka efterhand som temperaturen i kupén uppnås. ///MVH Hasso Länk |
|
Har inte hunnit testa värmeregleringen ännu (inköpt i Maj) Vad jag hört är det även avfuktad luft som kommer ur blåsen. är det RÄTT? Upptäckt den nu en sak jag undrar över. På det högra gallret under regleringen passagerarsidan sitter en genomskinlig knopp liknar en lysdiod i gallret . K-Jörgen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bra då har du tittat noga :)) Ljussensor för displayen ska det visst va sägs det. Inte hundra på det. ///MVH Hasso Länk |
|
Helt annat fråga Jag ska demontera kasset-radion (sterio ej busines klass) på min 520i 97 men det finns något som håller den på plats och den släpper inte. Är det någon pinne eller annat som måste tryckas in för att lossa den. Två skruv på sidor under trä ramen är borttagen och sen då??? Svara mig så jag kan åtgärda mitt problem under helgen. mvh Hasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.