AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
448

Problem...Motorn ! :(

Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Jag har en 318 TDS -98 och jag körde för nån dag sen när plötsligt motorn började bli helt varm....Tempen ökade tills den röda lampan tändes.....Sen märkte jag att kvittar hur mycket man trycker ner gaspedalen , varvtalen står på noll......Det måste vara nån spärr när motorn är för varm....OK då kollar jag vattnet , ifall det har läckt ut elle nåt men nej...Allt OK. Så fortseter jag köra när 10km efter samma sak......Då stannade jag igen körde hem o byte termostaten.....Men problemet kvarstår....Är det vatten pumpen som jag måste byta......
Jag kan ta det på Försäkringen maskin...men ifall det bara är pumpen byter jag jo den själv....Kostnaden blir mycket lägre än självrisken......Vad tror ni?....Vad ska jag göra?.......Är tacksam för er hjälp........

...::Kristijan::...
Mattan
Fortsatte du att köra me tempmätaren på de röda???

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Bytte Termostat + v-pump på Need For Speed i Malmö och det hela slutade på 1200 kr (för material + arbete + glykol).

Men jag har ju en annan motor än vad du har.

Jag gissar på att en V-pump till din bil kostar runt 400 - 600 kr i pirat utförande (mekonomen tar 600kr för en v-pump till en 318i bensin).

Ett tips är att inte köra med varm motor då det kan resultera i omfattande motorskador.

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
nej jag fortsate inte att köra när motorns temp var på det röda...Det är så att tempen sänks snabbt......Redan efter 5-10 min. kunde man fortsätta köra......Tempen normaliserades.....

...::Kristijan::...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.