|
|
|
|---|---|
|
... bilhandlare nere i Skåne? Har tagit mig tid att åka runt om Skåne och tittat/provkört e34:or och e32:or (540/530 & 750/740). Alla bilarna har haft fulla serviceböcker och gått max 22000 mil. Men när man sen kommer och kollar bilarna så ser man ganska snabbt att många gått kanske det dubbla och försäljaren har ingen aning om vart serviceboken tagit vägen. Jag köpte min BMW privat och är väldigt nöjd med den men det verkar svårt att finna någon seriös bilhandlare! Är detta något ni andra känner igen? Är detta ett fenomen i Skåne pga. dess närhet till kontinenten eller är det ett BMW-fenomen? Har haft fem Jaguarer tidigare, både beg. och nya, och både handlarna och framför allt bilarna har varit avsevärt ärligare. | |
Svärd |
Är det Auktoriserade BMW-handlare du pratar om?? Verkar mysko att de inte vet vart boken tagit vägen om de kan påstå att den är full. Är nog själv lite skeptisk till att köpa bil av bilhandlare, dels för att de måste göra vinst på varje bil och oftast så är det bara "vanliga" bilar man hittar där. De som har lagt ner lite på sina bilar säljer nog oftast dem själva. Det kan nog mycket väl vara så att många importbilar hamnar i Skåne pga. närheten till Europa... //Martin |
|
Förlåt min otydlighet, jag hade icke aukt. säljare i åtanke. Känns bara lite hopplöst att alla bilhandlare här nere försöker luras. Men å andra sidan... Hälften av de e34 man ser här i Malmö ser ju ut som... Ja... Något de flesta av oss aldrig skulle ens överväga! |
|
Kowalski |
Bob: Vet hur det känns för jag letar själv bil fn. Verkar som att på varje seriös handlare går det 20 (minst!) oseriösa. Och tyvärr besöker man dessa först då de har lägst priser (finns en smålänning hos oss alla ;-) Dock finns det en del seriösa som tex: -Jarls Bilservice i Hbg -Bilförsäljningen i Påarp -Lomma (numera Malmö??) Bilexpo -Autoclassica/Autoselect i Ystad För att nämna några. Dock är deras priser vanligen inte mycket billigare än hos de auktoriserade BMW försäljarna, men i gengäld håller de en betydligt högre klass än hos de billiga. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Påarp må vara seriösa men trevliga är dom verkligen inte... Tacka vet jag Jarls.. Har även upplevt Sportbilscenter i Malmö som tämligen seriösa Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Gasar-Magnus: Mina erfarenheter är de motsatta (ang. Påarp & Jarls) :) __ Länk |
|
|
Där ser man... Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Glöm inte Autoropa! Bästa stället i Skåne, definitivt! Och Autoclassica håller inte riktigt lika hög klass som Autoselect förresten. MVH, E38B12 |
|
|
Är det inte billigare att köpa privat? Malmövägens bil i Löddeköpinge har en del import 7or.. åk förbi... Men du, sök först på "Lödde" här på forumet och se om du hittar något om stället.. he he he |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.