|
|
|
|---|---|
|
Felet: när rutan går upp kommer den för långt fram. Bakkanten hamnar alltså utanför gummilisten. Har läst någonstans i detta forum att man ska kunna justera nån typ av fäste/infästning i framkant. Hittar i framkant på dörren en styrskena men den går bara att justera någon millimeter uppåt-nedåt. Halvvägs upp styr rutan som den ska men sen måste jag alltså med handkraft trycka den bakåt. Har smort listen med försvarets hudsalva som rekommenderas på detta eminenta forum. Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! | |
|
???????? ingen som vet????????????.....är inget kul att åka omkring utan insidan på dörren ju :( Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
är det verkligen ingen som vet?????? har letat i "sök inlägg" men hittar inget........:( Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
nehe...då får man väl boka tid på verkstan då:( Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
| Det sitter en M6 skruv på skenan i framkant på dörren som du beskriver, och den gick att justera iaf 5mm - 1cm på min bil. Det var tillräckligt för att ställa om rutan ordentligt åt något håll. Det kan även vara plastclipsen som håller rutan i styrskenan som inte sitter ordentligt på rutan. | |
|
ta bort dörrsidan så ser du hur du ska göra, inga problem att greja själv :) ######## # PAJALA # ######## |
|
|
har redan dörrsidan borta men som sagt var så enda justeringen som går att göra är nedre fastsättningen på främre skenan och det var bara ca 5mm som den gick att justera uppåt eller nedåt... plastclipsen som håller rutan i nedre skenorna (2st) glider den i ska man sätta fast do eller ska rutan vara fri där? kanske bara limma fast den där i bakre läget...alltså bara plastclipåset och rutan inte i metallskenan..eller???????? Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
| Hmm... jo clipset ska nog sitta fast ordentligt i rutan. Det syns inte om det släpper när rutan är på väg upp? En polare har/hade exakt samma fel på sin ruta, jag vet inte om han har fixat det än. Kan höra med han om och hur han gjort. Om han inte ser inlägget själv... | |
| Har inte fixat det än, trodde jag hade det men. Du får gärna återkomma om du fixat. | |
|
ska försöka hinna i helgen så jag återkommer! Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.