|
|
|
|---|---|
| Har hort fran flera hall att BMW's solida lacker har ett tunnt lager klarlack ovanpa. For att fa ett battre djup i lacken och en lack som ar taligare mot stenskott/repor mm skall man ocksa kunna lagga pa nagra extra lager klarlack ovanpa fargen. Ar det nagon som har en uppfattning om detta fungerar och hur mkt det skulle kosta? Har tankt mig att kopa en ny (solidsvart) bil och funderar om det skulle vara en bra / ekonomiskt overkomlig ide att gora detta. Det borde val inte behovas sa mkt underarbete om lacken ar helt ny fran fabrik? | |
|
Hej Det går hur fint som helst att lägga extra klarlack på bilen. Jobbet är dock det samma , dvs klarlacken skall slipas (mattas ned) bilen skall maskeras etc. Det kostar mellan 8000--15000 beroende på vem du snackar med. Jag har själv lagt extra klarlack på ett antal fabriksnya bilar efter kunds önskemål. Det finns dessutom klarlack som ger ett par snäpp till på glanskalan...lite dyrare....men blankare :) Mvh Skalman |
|
|
Hej, Tack for svaret. 8000 ar samma pris som for att valja till metallic istallet och da ar ju en solid svart snyggare i mina ogon. Blir det stor skillnad i talighet hos lacken mot mekanisk notning och djupet i lacken av detta? Hur mycket dyrare ar de battre klarlackerna?? |
|
|
Hej igen. Du får givetvis en mycket stryktåligare lack med extra klarlack, stenskott och liknande håller du ju borta från basfärgen med det extra skydd som klarlacken utgör. Vad gäller övrig mekanisk nötning så blir det ju givetvis klarlacken som det nöts på först.... Det är ju bra,MEN klarlack återger repor och andra märken på ett tydligare sätt..dvs du kommer att se dessa fortare än vad det skulle synas på basfärgen, och svart är ju kännt för att vara en mardröm att hålla i toppskick, lägg också då till den "prisma effekt" som klarlacken har ..... myyyyycket polerande och frustrerande blir det . Du får ett helt annat djup i lacken efter en eller två extra slängar klarlack, det blir en väsentlig skillnad. Priset för "show klarlack" ligger ungeför ca 30% högre än vanlig klarlack. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.