AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
837

Klonkar fortfarande där bak!

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tja om man utgår från att man bytt silent blocken och det då slutar klonka över ojämnheter och bilen inte längre beteer sig ormigt, men det dock forfarande klonkar vid växling urtramning av koppling osv,vilken bussning är det då???
Stödlager eller Hardyskiva? Det finns ju några trådar om det, du kan ju prova att söka lite...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jo jag vet att det dinns trådar fast ingen med ett direkt svar...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Sen sitter det väll bussningar för upphängningen av bakaxelklumpen också? Gör det på mina bilar åtminstone..
Har bytt alla bussningar bak på 528:an utom dom. Har oxå det där klonket...

///Jesper
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Var finns det att köpa och hur många kronor snackar vi om?

Jag kan få fram ljudet om jag rullar sakta framåt men kopplingen nedtryckt och växlar 1-2-1-2-1-2-1 då klonkar det och lever därbak...
Kowalski
DJwasp: Har du kollat stötdämparfästena? Det har tagits upp ingn tråd o kan tydligen orsaka klonkande. Kanske kan vara värt att kolla?

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Nja... Det klonkar ju inte över ojämnheter och sånt det slutade ju när jag bytte silentblock och det trodde jag bara gällde E36an... Dock ärbilen sänkt för ett år sedan med nya dämpare och fjädrar så det borde ju vara i sin ordninig...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Kan va stötdämparlagringen, men då brukar det mest låta när man kör över ojämnheter.

Ring till BMW och hör med dom vad det är för bussningar som sitter där. Kan inte tänka mig att dom är särskilt dyra. Ett par hundralappar typ..

///Jesper
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Snackade med BMW och dom var rätt säkra på att det var övre bussningen till Klumpen,

Stöddämpar fästet trodde han inte på med tanke på att det inte klonkar över ojämnheter...
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
Man måste visst leva med ett "slags" BWM klonk. Bytte harydskiva idag blev mycket bättre och stummare framförallt!

BMW its a ride not a car
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
deejaywasp är det den stora busning som sitter på locket snett i överkant

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.