AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
361

328 ic -95

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hej!
Dessa bilar brukar ju diskuteras i värderingsformuet då
och då. Skulle ändå vilja ta upp ett fall, då prisbilden kan
ändras fort. Har sett en fin bil som jag tycker är alldeles för
dyr.

Bilen är alltså en 328 coupé från 95. Mörkblå, med svart sportskinn och 16 tums orginalfälgar. Normal utrustning i övrigt. Importerad 98 och enligt uppgift ska det finnas full dokumentation. Den har gått 16.600 mil och ser fin ut.

Säljaren begär 109.000 kr Pok. Det tycker jag är minst 20.000 kr för mycket.

Vad tycker ni?

Mr C
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Håller med. INGEN 328 -95 (utom cab) är värd över 80-90'.
Tänk på att 528 och 728 ligger i trakterna runt 100-110' för dom första årsmodellerna.
//Marin
Om säljaren begär detta pris, och han anser att den är värd det och hittar köpare, så är det inte för dyrt. Det är en fråga om tillgång och efterfrågan. Vänta ett par veckor, och har han inte fått den såld, då kommer han att gå ner. DOCK, får han den såld så är det bara att bita i det sura äpplet och inse att de inte är så billiga som man vill.

528 och 728 är helt andra bilar med egna marknader och man skall inte jämföra äpplen och päron.
Fast det är klart....tittar jag lite närmare på vilken utrustning och årsmodell det är så kanske 109 är i mesta laget...men 80 tusen är inget realistiskt pris.
Allt över 90' tycker jag säljaren kan se som bonus, har precis gjort mig av med en VÄLDIGT välvårdad och fåägd (tre personer med mig) M3 från samma år och kan bara konstatera att e36'or inte är speciellt heta längre.

/Wille
Skillnad på M3 och 328. M3:orna E36 är nog inte så heta och det beror på dels de omänskligt höga premierna och dels på att köparna drar sig för att köpa en 7-8 år gammal busbil som oftast är ägda av unga gasglada män. Det får även de fina välskötta exemplaren lida för.

I alla fall resonerade jag så när jag skulle köpa bil. Sneglade även på M3 lite grann.
rullar med Marin m.fl: 80-90 på sin höjd, ALDRIG över 100

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
bstrand:
Visst är det skillnad mellan 328 och M3, men jag menar själva karossen, d.v.s. e36 coupé.
Kolla priserna på de tidiga 328 e46'orna, de börjar komma ner lågt nu vilket gör föregående modell "kallare".

/Wille
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Finns den nån BMW modell som är het idag?
Det tråkiga med BMW är dom inte är ett piss värda när man skall sälja dom. Jämför en 325 e36 och t.ex. Hynda CRX av samma årsmodell. CRXen är dyrare!!! Trots att man nästan fick 2 Hyndor för en BMW när dom var nya.
//MArin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.