|
|
|
|---|---|
|
Åkte dit på en flygande besikning här förra vecka . För saknad av regplåt fram . Fick då ett papper om "flygande besiktning" samt en 2:a skrivet på pappret . Finns det något annat sätt än ombesiktning för att bli av med denna lapp ? Har hör mig för om gröna verkstäder , men dessa tar hutlösa summor pengar för ett sådant jobb . (skurvar ditt skylten själv dok.) MVH TONY ///M3 | |
NOLL7NOLL |
gröna verkstäder?? Vad är det |
|
Du behöver ju bara åka till SBP och visa att skyllten sitter på plats. Är det så svårt? ///Jesper |
|
|
godkända verkstäder som får laga brister som har upptäckts på besiktningen och sedan godkänna på plats . Med andra ord slipper man åka tillbaka för efterkontroll . MVH TONY ///M3 |
|
|
jesper , nu är det inte bara så att åka till besiktningen och vissa ... utan man måste stå i kö X antal timmar (ta ledigt från jobbet) så det blir kanska dyr ombesiktning om man räknar timmar+200kr för bes. Där av att jag söker alltenativ . MVH TONY ///M3 |
|
|
Tror du får vänta kortare tid på SBP än vad du får göra på en verkstad som får släcka 2:or.. Jag har aldrig stått längre än 20 minuter i kö på en ombesiktning. ///Jesper |
|
|
då pratat vi en ej bokad ombesiktning då !? Och var i sthlm jesper ? MVH TONY ///M3 |
|
|
En obokad efterkontroll bör gå ganska fort. Inte ens i värsta högsäsong ska det få ta mer än 60 minuter. Annars finns ju alternativet att boka en tid! Om en ackrediterad verkstad ska intyga att bristen är åtgärdad vill de nog ha ganska bra betalt, speciellt om de inte får betalt för att åtgärda bristen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Senast jag gjorde en ombesiktning var i Högdalen. Gick hur fort som helst.. Bara åka dit tidigt på morgonen och ta en kölapp. Jag tror att alla stationer tar emot obokade efterkontroller. Eller hur Jesper? ///Jesper |
|
|
Jag kan inte säga att alla gör det, men jag känner inte till någon som inte gör det! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack för bra svar , åker till högdalen i nästa vecka är på väg till jobbet . MVH TONY ///M3 |
|
|
kör in på direv in efter kontroll kanske svårt nu i semester tider ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
--> Phiber. Jag har för mig att om polisen skall göra en flygande beiktning så skall detta göras med protokol samt att hela bilen skall gås igenom dvs det är inte möjligt att ge en 2:a för en enda sak. Jag har lite .pdf dokument angående detta samt lite regler om hastighetsövervakning som kan vara bra att ha i handsfacket. Intresserad?? skicka mig ett mail så skickar jag dokumenten. MVH Christian |
|
Gemini__ |
Blev riktigt imponerad av hur fort jag fick en tid för besiktning senast. Var i mitten av juli. Bokade tid via nätet 00:30 en torsdag, fick tid på morgonen därpå(fre). Helt otroligt =) Mvh: Thomas www.bmwpower.nu/galleri/bilder/1196_2.jpg |
Gemini__ |
oj, var inte meningen att jag skulle ha den där adressen där i slutet... www.bmwpower.nu/galleri/bilder/1196_2.jpg |
|
Det finns inget krav på att en fullständig besiktning ska utföras (faktiskt ingen större möjlighet heller). Däremot måste ett protokoll alltid föras... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.