AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
340

Bötfälld eller ej?

Nu e det så att jag har en fundering. Kan jag få parkeringsböter om registreringsskyltarna saknas på min bil när lapplisan e framme å ska bötfälla???
jocker18@home.se
det sägs att man inte kan få det. men polisen kan däremot hålla koll på dig, om du åker iväg utan skyltar så åker du ju dit, å står lapplisan å väntar på dig, åker du dit osv.

Man kan ha roligt även med 525ór...
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Jag tror att dom har rätt att frakta bort bilar utan reg-skylt. Detta p.g.a. det var populärt med löstagbara reg-skyltar.
NOLL7NOLL
Är ganska säker på att om du inte har regskyltar får polisen flytta bilen.
En bil utan reg. skyltar är ingen bil utan "belamring av gata /parkering" och kan utan vidare forslas bort till skillnad från en bil där det är mera formellt tillvägag gångs sett ( men även där kan bilen forslas bort om den t.ex. står trafikfarligt till ( bedömnings sak om den enskilde polisen kanske anser att du står trafik farigt till även om det är på en markerad P-plats....)

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Jag tror att det beror på vilken kommun Du parkerar i. Kolla med
aktuell kommun, typ gatukontoret, och fråga där.
Vill minnas att Stockholm gjorde tillägg i sin "ordningsstadga" och skrev att man hade rätt att forsla bort bilar utan skyltar.

Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Kanske funkar om man behåller den bakre reg. skylten men backar mycket nära en vägg eller annan bil så den inte går att avläsa.
Re
456
Real Power
e28 528i -83
På denna sida kan du säker få svar på din fråga: www.pbot.nu
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
du kan ju alltid hävda att de stulit dina skyltar under tiden som bilen varit parkerad...

fast det känns som om det är mkt enklare att bara betala p-avgiften...

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Tack för svaren.....klart jag pröjsar p-avgiften. Har iofs boendeparkering så det e lugnt. Det var bara en tanke jag ville ha svar på...Tack!
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Du kan få pböter även om du inte har några skyltar på bilen. En vän till mig hade felparkerat sin bil. Bilen hade inga registreringsskyltar. Han fick pböter och på böteslappen stod det rätta registreringsnumret. Förmodligen hade lapplisan läst av chassienumret och kontaktat bilregistret för att få tag på registreringsnumret. Bilen forslades även bort efter ett tag.

/Anders
Avn: hur ofta är chassi numret synligt utan att öppna huven?

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Dom flesta nyare bilar har det i framrutans underkant för att hindra smugglingen främst österut och lite mera svår utbytt där samt lätt att kolla vid färja/tull

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
G-M: okej, de var något nytt för mig. har aldrig sett det.
Att reg nr står i rutan in etsat är en sak, men chassinr har jag aldrig sett.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
faktiskt sant.... det finns på de flesta nya bilar.... oftast på förarsidan.... Kolla på Volvo och Ford tex....

men det är nog inte så svårt att tejpa över den biten om man skulle vilja dölja den..

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.