|
|
|
|---|---|
|
Hej, läste i något tidigare inlägg om hurvida serviceböcker hörde till bilen eller inte. Nu är det så att jag har en 325i -91 E36:a med en servicebok. På framsidan av den står det på ett ställe: E30. Finns det någon liten mikroskopisk möjlighet (innan jag går och skäller ut bilhandlaren) att denna bok tillhör bilen i alla fall, eller är jag LURAD?! Tacksam för lite hjälp... | |
|
Bilen är importerad från tyskland förresten om det har nån roll... |
|
|
Har bara saxat från importguiden.. "På vissa karosser och årsmodeller står det även vilken kaross som serviceboken tillhör. Om din 325i E36 har en servicebok som det står E34 på är boken naturligvis en förfalskning!" Och annat ställe i guiden. "Jag bad att få se serviceboken, som skulle ha funnits. Då påstod ägaren dock att han hade sagt till mig att det inte fanns någon. Det är i och för sig möjligt, han pratade tyska med brytning, vilket gör att jag kan ha missförstått. Bristen på servicebok var dock inga problem, sa han och kastade upp en kartong med ej ifyllda BMW serviceböcker!! Det otroliga var att de hade gamla böcker, med rätt copyrightdatum, som ändå inte var använda. Dock var de för en E34, vilket alltid är någon tröst eftersom fusket då går att avslöja. Alltså hade inte bilen gått 19 000 mil, de hade bara ställt mätaren efter skicket. Den hade säkert gått minst 30 000 mil. " |
|
|
Hej Inte för att vara frågvis men vart har du köpt bilen? Sök på bilhandlarens namn upptill på "sök inlägg"-funktionen, finns säkert en hel del att läsa. Är det en falsk servicebok kan du ge dig på att mätaren är skruvad och eller bilen är en fd smälld sak. Kolla på sid 3 där står tryckår plus BMWs copyright ex BMW 97 och längre ned följt av tex IX/97 innebär att den är tryckt 97. Mvh Asken Upgraded spelling:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.