|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar bara om det är min bil som är extrem eller om nån annan upplevt samma sak. Vid ej laglig hastighet och mycket gasande så stiger förbrukningen aldrig över 0.85 och ren landsväg 0.73 2pers +last(chippad) | |
| Låter väldigt osanolikt att den bara skulle dra -0.85 vid hårdare körning,är nog någonting som är lite knas med ekonomi mätaren skulle ja tippa på... | |
|
Japp... Inte en chans. Har samma bil och årsmodell och den vill nog ha i sig en liter, och efterrätt till det innan den är nöjd om man bara vet var man skall ha högerfoten så att säga... Dock går den att snålköra rätt bra om man hellre är på det humöret! Dock skall jag tillägga att jag har något smärre fel på min motor som jag tror sitter på avgassidan.. har dock inte haft tid/orkat forska i det just nu, det inte är något som blir värre eller är direkt hemskt... // Björn |
|
|
Min 325 -93 (inte samma sak men...) drar lätt litern vid lugn körning enl. färddator, så det e nog en felaktig uppgift du har fått där... LADDA!!! |
|
|
Ok verklig förbrukning är på KÄND sträcka (pendling) 0.78 innan semestern. Stadskörning -Landsväg(120 mätar hastighet)-tätort och omvänd ordning tillbaka. Sträckan är uppmätt med tre olika bilar och en motorcykel och stämmer .Bilen har tankats upp till synlig nivå i röret.Samma pump .Min bil rullar extremt lätt måste jag säga + att jag kör med michelins rulla lätt däck. |
|
|
0,78 på den typen av körning låter inte alls osannolikt. Min 325i -91 drog 0,85 under samma förhållande + fullpackad bil med 2 personer i. Effekten på motorerna skilljer ju sig ganska mycket så det förklarar väl det lilla mer min drog. Dock visar ekonomimätaren fantasisiffror när man leker mycket vid tex stadskörning ;-) |
|
|
Vad har ni på färddatorn vid stadskörning? Min visar 1,2 utan problem... LADDA!!! |
|
|
min drar ca 0.82 landsväg ! automatare, 5 stegad 17" 225 ! i stan över litern ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
När jag kör ren landsväg så drar min 0,75-0,8 annars när jag kör hemma till och från jobbet och i stan drar den 0,9-1,0. Det är jag väldigt nöjd över. Och jag åker inte och fisåker hela tiden men tokgasar inte heller hela tiden. Drar på ibland och lugnt ibland. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Skall kanske tillägga att mina siffror är inte enligt färdatorn. Den visar mer. Utan mina siffraor har jag räknat ut genom att atnka fullt sen köra och tanka fullt igen sen räkna ut. Så det bör ju stämma väldigt bra. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
325 cab -92 med automatlåda i sportläget för det mesta, blandad "rolig" körning, 1,15 l/mil. Det är inte farligt tycker jag! Bonath |
|
|
När flickvännen körde hem min 328 från småland på midsommar drog den smått märkliga 0.62. Själv kör jag ungefär på 0.75 på ren landsvägskörning. De kan man troligtvis tacka dubbelvanos för. Statskörning med mellantung fot ligger de mellan 0.9-1.1. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Min bror har en E36 320i coupe. Och den går billigt i 120km/h. Den drar mer i 110km/h. Men han är oftast nere under 0,8l/mil. MVH Morgan. Länk |
|
|
Hej carpimp! vad drar din bil då? |
|
|
Jag har aldrig mätt. Men jag tror att det ligger precis på litern. Då åker jag ganska normalt. MVH Morgan. Länk |
|
|
Jag var också förbluffad som du ser i denna tråd Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.