AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
442

Någon som har erfarehet av DIS!

La
469
Larsa10
518i -81 E12
Hej!
Är kanske på gång att köpa en 528 årsmod -96. Vill dock kolla upp miltalen på BMW. Har läst i importguiden att man kan göra en DIS-kontroll på e39. Någon här som har gjort det och kan berätta hur det gick, var det smidigt, lätt att boka tid m.m.

mvh
Larsa
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Ingen som har några tips?

/Larsa
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Är det bara BMW som kan göra denna koll, eller kan verkstäder som gör mycket BMW-jobb också? Varför jag frågar är pga att jag behöver göra en DIS kontroll på en bil nu i veckan som jag ev skall köpa men det verkar vara svårt att få en tid just nu. Har ring runt till de flesta BMW-kontoren i Stockholm men utan någon större tur.

mvh
Larsa
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Börja med de grundläggande sakerna. Lyft oljepåfyllningslocket och kolla. Är det rent där är det en bra signal. Kolla serviceboken sid 3 där står BMW följt av ett copyrightmärke samt årtalet då boken är tryckt. Om boken är tryckt senare än bilen är något skumt. Likaså om alla servicestämplar i tyskland har samma färg och/ eller är skrivna med samma penna och handstil.
Är säljaren seriös ger han dig tid att testa bilen. Jag har ett par gånger åkt förbi BMW i Solna förklarat mina problem för kundmottagaren då har de kunnat lösa mina problem de närmaste dagarna. Enklare att ha ett par ögon framför sig, från båda håll. Alla verkstäder har korkat pga glappet mellan semestrar och nu-börjar-vi-jobab igen. Annars kan du ju prova Bil&Motorteknik i Huddinge. De kan kolla miltal och gå igenom bilen så den är frisk. 087110687 snacka med Perre.
Lycka till
Asken
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Tack Asken!
Jag har kollat årtalet i serviceboken och det stämde, nu skall jag bara kolla resten :)
Skall kolla med Bil&Motorteknik imorgon. Stort tack för tipsen.

mvh
Larsa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.