|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder är det problem med den automatiska ljusjusteringen (xenon) på en 523i E39. Problemet är att det lyser för kort/lågt. Ägaren till bilen säger att det inte var så förut. han upptäckte det för någon vecka sedan. Han har bara kört med parkeringsljus+dim i sommar och därmed aldrig haft halvljuset på eftersom att det är ljust dygnet runt här uppe i norrbotten=) Kan det vara givaren? Kan den sitta i bakvagnen kanske? Kan ju tänkas att den fungerar ungefär som en nivåreglerings givare. Alltså fäst i karossen/bakvagn och bärarm. Någon som haft liknande problem. Tack på förhand/ Per Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 | |
|
Någon? Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Har för mig att det sitter givare både fram o bak som känner av fjädringsläge på något sätt. Om jag inte minns fel har Hasso skrivit något i ämnet för ett tag sedan. Slå en sökning på ämnet kanske det ger sig. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har jag ??? :))) Jissses då inte vad gubben kommer ihåg. Möjligt att jag ha, men inget jag har kvar i huvudet fnv.i allafall. ///MVH Hasso Länk |
|
Jaha ok. Tack för det iaf. Så det är ingen som haft detta problem? Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.