AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
325

Så kom då årsbrevet från försäkringsbolaget med posten!

sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Det var med en viss bäva jag öppnad brevet man vet ju att bolagen har för vana att höja friskt. Första papparet var ett litet brev som talade om hur mycket skadorna har ökat och att man har omförhandlat medlems försäkringar och att bonus för flera försäkringar inte ger nån bonus på bilförsäkringen längre. Nu började det snurra i huvudet, bor i innerstan i Stockholm, parkerar på gatan, detta kommer att bli dyrt var min enda tanke. Börjat läsa och ser att det står inget om % på glas längre bara 1200, en förbättring med andra ord läser vidare och ser att min nya premie är 10252:-. Men vänta nu dom snakade ju om höjning, min förra års premie var ju 10321:-, bäst att kolla ringer Trygg jodå det stämmer vissa bilar och förare har fått sänkt, tänkt att man kan bli så glad för 69:- .

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Grattis, har hänt mig osså en gång för många år sedan, först en höjning med 500 spänn , året därpå en säkning med 500 spänn.
Då ringde jag också eftersom jag trodde dom fått tokspel:))
Köp en penninglott eller nått, du är nog en av få.

///MVH Hasso
Länk

sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Tackar, det gäller väl att njuta så länge det varar, ett par Lottorader blev det. Och för dom 69 spännen kan man ju
bjuda Asken på lunch för att fira:) (Har för mig att det är min tur att ta notan)

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.