AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
564

Skadad E30!

Lyckades klanta till mig så enormt tidigare idag på jobbet!Stod i tvätthallen och skulle starta bilen och glömde peta ur växeln!Smack sa det och så rakt in i vägen!Min frontplåt ser numera ut som ett McDonalds M och jag fick även en buckla i huven!

Nu undrar jag om man ska satsa på att åka till en verkstad och låta de fixa det eller om man ska köpa en ny frontspoiler(kan nämna att den är orginal)?

Kan verkstan rikta spoilern så bra att det inte syns att bilen har vart på träff med en vägg eller kommer det finnas skavanker?

Sedan så undrar jag om bucklan i motorhuven, den är i framkant och hyffsat mjuk, nästan som en parkeringsbuckla, alltså inte ett jack rakt in utan lite mjukt rundad!

Kan man dra ut den på något sätt(har sett bosse bildoktorn :)) eller ska man ge sig på att spackla upp den och lämna den för lackering, vad kan det tänkas kosta att lackera en motorhuv och en frontspoiler??

Hur hade ni gjort om ni hade vart i mitt säte just nu??

mr_olzon
det beror på hur mycket stötfångarn är skadad!! är det bara stötfångaren och inte fästen som har flyttat sig så skulle jag kolla på nån skrot om dom har nåt!!

och lackering av en stötfångare av plast tror jag brukar kosta ca 2000:- huv vet jag inte men lika mycket kanske!!
spoilern är gjord utav plåt, den nedanför stötfångarn då
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag tror inte det är några större problem att rikta frontspoliern. Jag knölade till min vid ett flertal tillfällen, men det brydde jag mig inte så mycket om, drog till den lite lätt bara. Men brorsan knölade till sin rejält i vintras. Det lyckades vi rickta väldigt bra själva utan att ta bort den. Det enda som syns nu är lackskadorna som iofs är rejäla.
Vad gäller huven så rekomenderar jag starkt att du provar att få ut den innan du tar fram spacklet. Inge roligt att lacka om i onödan. Är den så mjuk som du skriver så är det säkert inga större problem. Kommer du inte åt från insidan?

Brorsan (igen!) sprang över sin förra Audi och bucklade till huven i framkant. Då det var en väldigt fin Audi han hade så ville vi fixa till det. Vi använde träbitar som vi rundade av kanterna på. Det var väldigt svårt att komma åt från insidan på den då huven var förstärkt där. Men det gick med lite pul. Resultatet blev inte hundra, men det dög. Sedan så körda han i diket och då var den helt utan räddning:-(

Bosses knep är säkert perfekt för sådana här bulor, men det kunde vi inte då.
det stämmer som du säger gunneriusson, huven är förstärkt där nere, undrar om man vågar ge sig på att testa bosses bilmetod!

men men, ska upp å snacka med kusinen som är plåtslagare och se vad han säger!
någon som vet vad man får ge för en front till e30? en som är fräsch och ej innehåller rost!

skiljer det mkt i pris för en m-spoiler till samma modell?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Borde finnas en fräsch kvar på Inge på Halla Bildemo, i Hallen, Forshaga. Min skrotade 318i -88 (faceliften) står där, och den fick nytt nylle av försäkringsbolaget förra året. Har dock ingen som helst koll på hur grejorna ser ut numer.

Kanske lite långt bort, det blir väl runt 22 mil från GBG det.

Sex på alla fyra, roligast så!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
lätt att köpa på skroten och skruva dit sen lack på det lack läppen när du ändå är igång !

Mvh/ Daniel

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.