AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
375

snabba svar tack!

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Har ute min M5:a för försäljning, se annons Länk

Har fått ett svar där en kille vill byta sin 535:a -89 verkar vara ett sånt där otroligt välvårdat exemplar kvitton på 112000:- Nya 17" Schnitzer mm, men den har gått 26000 mil, är svensksåld och alla papper finns, har gått genom nästan alla besiktningar ua sen ny.

Han vill ge 35' emellan, jag säger inte under 40' men min fråga är vad kan jag sälja en sådan för? För jag satsar inte på en som gått så långt.

Tror ni jag kan få 45-50'?

P.S. har en bit över 300 besökare på min annons på BMWPower men nästan inga har hört av sig här ifrån utan bara från blocket. Är det bara drömmare och inga seriösa spekulanter på den här sidan?

//Daniel
Svårbedömd bil....långmilare är alltid svåra att sälja...535or finns det väl annars ganska gått om vad jag kan förstå...säkert en härlig bil men som drar relativt mycket bensin....

Simon
Visa användare
605
göran
525ixt-94
dannemann,
din bil ser jättefin ut på bild.

Priset är högre än de flesta med motsvarande
mil och år, och du skriver "Ej prutbart".

Om jag skulle köpa en 12 år gammal M5 så
vill jag nog diskutera priset.
Och i många fall et är lätt att man hamnar i
en kedja av reparationer som kostar lika mycket
som man betalat för bilen.
OBS inte en kommentar om din bil utan i allmänhet.

BMWPower har nog många drömmare men också de
kunnigaste BMW-köparna och det pressar priserna
på häftiga men äldre bilar.
Om jag haft del av sakkunskapen här skulle jag ha
prutat hårdare innan jag slantade för min första
bimmer
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Jo det ligger kanske lite högre, men inte mycket, finns många som kostar lika mycket och mer. Men priset ska vara högre eftersom bilen är finare än snittet. En bil i extremt bra skick måste ju kosta mer...

//Daniel
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Trots att jag inte är ute efter någon bil, så kollar jag igenom de flesta annonser för att få mig en bra prisbild, se vad de har för utrustning mm.

Så, eftersom du har så många besökare, så kanske de är intresserade av din bil, men pga "ej prutbart" så skippar de bilen.

Mitt tips är att annonsera för tex 5000:- mer och skriva, billigare vid snabb affär. Allt för att köparen ska känna sig nöjd. Personligen vill jag alltid pruta lite på bilar jag köper... =)

Ang din bil o 535:an... tycker absolut att du ska ha minst 40.000:- imellan.

/Edvard
BMW CS # 4503
Danneman jag tycker att det är ett bra pris på din bil
och jag tycker inte att du ska sänka det,om killen verkligen är seriös så får han betala , om han vill byta sin bil mot din och du sedan måste sälja den för att få in pengarna då är det helt oacceptabelt att låta honom pruta...utan då får han betala den mellanskillnad som du begär eller sälja sin bil och sedan köpa din kontant. annars kanske du står där med 35000 på fickan och en "kanske"osäljbar 535a med eventuella fel,så vid byte får han snarare ge mera i mellan. mvh jocke
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Jag tycker inte heller att priset är för högt... jag har fått en del svar, men ingen som har nappat hitintills och jag har ingen panik att sälja den så jag avvaktar...
Angående 535:an så tänker jag inte gå lägre än 40' emellan. Men jag är ute efter en lite billigare E34 typ 535, så om jag får en i byte som jag tänker sälja vidare är det inte så farligt om jag får behålla den ett tag. Jag skriver igen och berättar hur det går.

//Daniel
Är inte (E34) 535:or ganska svår sålda?

Mvh Tobbe
Dannemann,

önskar dig lycka till!!

Simon
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tack Simon

Tobbe,
de verkar inte så svårsålda, men en bil som gått långt är ju alltid svårare att sälja... jag har själv haft en 535 fast den var Hartgetrimmad och gjorde 0-100 på 6,5 så jag antar att den är mer lättsåld än en vanlig.

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.