|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Problemer ved sänkning på besigtningen?...Om jeg köper fjädrer och dämpere fron AP som sänker 40MM hele vägen rundt...kunne jeg så få problemer ? "Someone once told me i spelled like a danish man. scch...don't tell. ;)" |
|
|
Bara om det gäller en registreringsbesiktning på en helfordonsgodkänd bil. Men även då är det mycket ovanligt. Vid en kontrollbesiktning ska det inte kunna medföra några problem. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
ormen |
Jesperado: jag skall förhoppningsvis hämta en E34 v39, som jag förstår går den inte igenom med sänkfjädrar vid regbesiktning? [lite lustigt tycker jag, för monterar jag sänkfjädrar och hårdare dämpare efteråt, går den igenom vid nästa bes.(har gjort precis så på min nuvarande importbil)-och det kan knappast äventyra trafiksäkerheten, bara förbättra] en fråga till: betraktas original hårdplastvinge som hårt material? en till: förändringar som är införda i brief (ex. bredare fälgar), är det också problem? Kör så det ryker tills det rasar, o då tar du fram verktygslådan eller ringer en vän. |
|
Det är i stort sett bara ändringar som finns införda i briefet som kan vålla problem. Sänkningen ska inte kunna ställa till det för dig, förutsatt att den inte finns införd i briefet då! Ändringar i form av fälgar/däck är inga problem. Hårdplast är att betrakta som hårt material ja. Kravet på det man kallar "mjukt eftergivligt material" är att det håller max 60 Shore A. Är det en originalvinge som ska sitta på modellen behöver du inte oroa dig, alla BMW:s originalvingar är godkända. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
ormen |
Tack! Kör så det ryker tills det rasar, o då tar du fram verktygslådan eller ringer en vän. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.